פרפור פרוזדורים

דאביגטרן (פרדקסה) עדיף על ווארפרין במניעת שבץ מוחי גם בקרב חולי אי-ספיקת לב תסמינית קודמת

ניתוח תת-קבוצה ממחקר ה- RE-LY: השוואה בין דאביגטרן (פרדקסה) לווארפרין בקרב חולי פרפור פרוזדורים ואי-ספיקת לב תסמינית

11.12.2011, 10:49

פרפור פרוזדורים (AF) ואי ספיקת לב תסמינית (sHF) הם בגדר מגיפה, ומופיעים יחד באורח תדיר. AF הוא מנבא של תמותה ושבץ בקרב חולים הסובלים מ-HF. HF הוא גורם סיכון לדימום בחולים הסובלים מ-AF המטופלים בנוגדי קרישה.

בהערכה אקראית של טיפול נוגד קרישה ארוך-טווח (הניסוי הקליני LY-RE – Randomised Evaluation of Long-Term Anticoagulation Therapy), השתתפו 4,904 חולים שסבלו מ-HF תסמינית קודמת בתחילת הניסוי (NYHA > 2) ו-13,203 חולים ללא HF. מטרת הניתוח הייתה להעריך את ההשפעות של דאביגטרן אטקסילאט (פרדקסה), לעומת ווארפרין בתת-קבוצה מוגדרת מראש של חולי sHF קודמת.

שבץ (אילוסטרציה)

שבץ מוחי (אילוסטרציה)

במחקר ה-RE-LYי(18,113 חולים, חציון TTRי67.3%) נמצא כי במינון של 150 מ"ג פעמיים ביום, פרדקסה יעילה יותר מווארפרין במניעת שבץ מוחי ותסחיפים סיסטמיים (SEE), ואילו מינון של 110 מ"ג פעמיים ביום, נמצא יעיל באותה מידה בהשוואה לווארפרין .

באופן כללי, שיעורי האירועים השנתיים של שבץ מוחי/SEE היו גבוהים יותר בתת-הקבוצה של החולים שסבלו מ-sHF בהשוואה לקבוצת החולים שלא סבלו מ-sHFי(1.90%, 1.44% ו-1.92% לשנה, עבור פרדקסה-110, פרדקסה-150 וווארפרין, בהתאמה).

העדיפות של פרדקסה במינון של 150 מ"ג פעמיים ביום על פני ווארפרין והיעדר הנחיתות של פרדקסה במינון של 110 מ"ג פעמיים ביום, נותרו ללא שינוי הן עבור חולי sHF והן עבור אלו שאינם חולי sHF. כמו כן לא נמצאה אינטראקציה משמעותית לגבי שיעורי דימום מג'ורי כתלות בנוכחות sHF .

שיעורי הדימום התוך-מוחי היו נמוכים יותר באופן משמעותי עבור 2 המינונים של פרדקסה בהשוואה לווארפרין, ללא קשר ל-sHF.

החוקרים הסיקו כי על פי תת-אנליזה זו של מחקר ה-RELY, היתרונות הכוללים של פרדקסה בהשוואה לווארפרין במניעת שבץ מוחי ותסחיפים סיסטמיים, בהפחתה של שיעורי דימום מג'ורי ובהפחתה של שיעורי דימום תוך מוחי נשמרו גם בקרב חולים שסבלו מ-sHF קודמת.

מקור:

Dabigatran Compared with Warfarin in Patients with Atrial Fibrillation and Symptomatic Heart Failure: A Subgroup Analysis of the RE-LY Trial: Ferreira J. et al., Circulation. 2011; 124: A10956.

נושאים קשורים:  פרפור פרוזדורים,  אי ספיקת לב,  ווארפרין,  דאביגטרן,  מחקרים
תגובות