חדשות

פרופסור יהודה היס סיים תפקידו כפתולוג הראשי של המכון לרפואה משפטית

משרד הבריאות מעביר את הניהול הישיר של המכון מבית החולים אסף הרופא למנהל הרפואה במשרד

פרופסור יהודה היס סיים אמש (יום ב') את תפקידו כפתולוג הראשי של המכון לרפואה משפטית. הוא שימש כמנהל המכון משנת 1988 ועד 2004, ואחר-כך נקבע בהחלטת שר הבריאות דאז דני רווה כי יישא בתואר "פתולוג ראשי". פרופסור היס יגיע לגיל הפרישה בעוד 8 חודשים. המכון הפתולוגי הועבר ב-2004 לאחריות ניהולית של בית החולים אסף הרופא, וכעת הוא יוכפף מבחינה ניהולית לאגף מנהל הרפואה במשרד הבריאות. מנהל בית החולים אסף הרופא, ד"ר בני דוידזון, שעד כה תמך בפועלו של פרופסור היס, ייפרד מהאחריות על המכון.

המכון לרפואה משפטית (מקור צילום: ויקיפדיה)

המכון לרפואה משפטית (מקור צילום: ויקיפדיה)

את ההחלטה על סיום התפקיד קיבלו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד פרופסור רוני גמזו. פרופסור היס הגיב על ההחלטה: "אני במשרד הבריאות 40 שנה ולכן מקבל את ההחלטה כמו כל פקוד הפועל במסגרת היררכית". עורכת הדין של פרופסור היס, ארנה לין, הכחישה כי מדובר בפיטורים.

בהודעה הרשמית שפרסם משרד הבריאות הערב נכתב: "לאור ביקורת על התנהלות המרכז הלאומי לרפואה משפטית באבו-כביר שבראשו עמד פרופסור היס, הנחה סגן השר ליצמן את המנכ"ל יחד עם גורמים מקצועיים במשרד לבצע את מהלכי הרה-ארגון הנחוצים במכון. בעקבות הבדיקות שנערכו לעניין זה החליט מנכ"ל המשרד כי פעילות המכון לרפואה משפטית תוכפף מעתה ישירות למנהל הרפואה במשרד הבריאות. מאחר שפרופסור היס מגיע ממילא לגיל הפרישה, יוצא עתה מכרז לניהול מקצועי ותפעולי של המכון במקום פרופ' היס שיסיים תפקידו. כן תועבר מעתה האחריות הישירה על המכון מבית החולים אסף הרופא למנהל הרפואה במשרד הבריאות. בתקופה הקרובה יתבצעו השינויים הנדרשים בפעילות המכון כדי שיפעל כיחידה נפרדת".

אמצעי התקשורת מסרו כי פיטורי פרופסור היס נובעים מ"פרשת הרקמות" שבמסגרתה התברר כי איברים ורקמות מאלפי גופות שנותחו במכון באבו-כביר, הושארו בו ללא סיבה ומבלי ליידע על כך את קרובי המשפחות. סגן השר ליצמן מתח פעמים אחדות ביקורת על הליקויים, המחדלים ואי-הסדרים הרבים שנחשפו מעת לעת בתקופת התנהלותו של המכון בראשות פרופסור היס. ערוץ 2 דיווח שבחלק מהמקרים אף עלה חשד לכאורה לפלילים.

אתר NRG-מעריב מסר כי התנהלות המכון לרפואה משפטית נמצאת בבדיקה כבר כמה חודשים וכי כבר בשלב מוקדם עלה הרעיון להציע לפרופסור היס לפרוש בכבוד. אחת הפרשות שזכו להדים נרחבים בתקשורת נוגעת להסתרת ראיות בפרשת דניס אייזן, שהורשע בהריגת בנו. היס קבע תחילה שהבן מת משבר בגולגולת. האב אמר כי סיבת המוות הייתה מום בלבו. היס טען שאיברי הבן נקברו, אך מאוחר יותר התברר כי הם נשמרו במכון.

אתר "הארץ" מסר כי פרופסור היס הוצא לחופשה עד יוני 2013, מועד צאתו לגמלאות.

לדיווח המלא

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הלאומי לרפואה משפטית,  מנהל רפואה,  רפואה משפטית,  משרד הבריאות,  פתולוגיה,  פרופסור יהודה היס,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  פרופ' רוני גמזו
תגובות