חדשות

תחזית: עלויות הטיפול בחולי דמנציה יוכפלו בתוך 30 שנה

תחזית כלכלית של מכון "ראנד" האמריקני מציגה תמונת-מצב עגומה ביותר. "אין שום מחלת כרונית אחרת שבה צפוי לנסוק בשיעור כזה מספר החולים והוצאות הטיפול בהן"

ה-New England Journal of Medicine פרסם השבוע תוצאות מחקר מקיף, ראשון מסוגו, שנעשה בידי כלכלני הבריאות במכון "ראנד", האמריקני ולפיו הנטל הפיננסי האדיר של הטיפול במחלות דמנציה הוא לפחות גבוה כמו זה של מחלות הלב או הסרטן, אבל קרוב לוודאי גדול הרבה יותר מכפי שהעריכו עד כה. אולם בתוך 30 השנים הבאות, הנטל הכבד הזה אף יכפיל עצמו, "ירקיע שחקים בקצב מסחרר" שהוא נדיר מאד בהשוואה לכל המחלות הכרוניות.

על-פי הדו"ח החדש שבהכנתו השתתפו גם רופאים מ"מאיו קליניק", כל הנתונים וההערכות שנעשו עד כה בסוגיה הזאת היו כנראה שמרניים מדי.

דמנציה (אילוסטרציה)

דמנציה (אילוסטרציה)

15% מקרב אוכלוסיית בני ה-71 ומעלה – 3.8 מיליון בני אדם בארה"ב סובלים מדמנציה. בשנת 2040 מספרם יגיע ל-9.1 מיליון, כלומר יותר מפי שניים לעומת שיעורם כיום. "אין שום מחלה שלגביה קיימות תחזיות לעתיד, ששיעור החולים בה צפוי לגדול בקצב ובהיקף שכזה", ציין ד"ר ריצ'רד הודס, מנהל המכון הלאומי לחקר הזקנה בארה"ב.

העלות הכרוכה רק בטיפול הרפואי הישיר בחולי דמנציה ואלצהיימר, כולל זה הניתן במוסד סיעודי, מעורכת כיום בארה"ב ב-109 מיליארד דולר לשנה (נתוני 2010), לעומת 102 מיליארד (עלות כוללת) של מחלות הלב ו-77 מיליארד דולר בשנה, לטיפול בחולי סרטן.

עלות כל חולה דמנציה ואלצהיימר לפי הדו"ח הזה נעה לכן בין 41 אלף דולר ל-56 אלף בשנה, ובסך הכול העלות הכוללת של הדמנציה בארה"ב נעה בין 159 מיליארד ל-215 מיליארד דולר (ב-2010). אולם בשנת 2040 לפי התחזית מדובר כבר ב-511-379 מיליארד דולר, והתחשיב הזה כבר לוקח בחשבון גם עלייה משמעותית צפויה בגודל אוכלוסיית הקשישים החולים.

לדיווח ב  - NEJM

נושאים קשורים:  חדשות,  אלצהיימר,  דמנציה
תגובות