חדשות

איגוד רופאי המשפחה: על ועדת גרמן להתייחס גם לרפואה בקהילה

יו"ר האיגוד הפנה מכתב דחוף בנושא לשרת הבריאות: "רפואה המבוססת על מערכת ראשונית קהילתית חזקה היא מערכת בריאות יעילה יותר"

יו"ר איגוד רופאי המשפחה בהר"י, פרופסור שלמה וינקר, ביקש משרת הבריאות יעל גרמן שלא לסיים את דיוני "ועדת גרמן" לחיזוק הרפואה הציבורית מבלי להתייחס בהמלצותיה לבעיות הרפואה הציבורית בקהילה. פרופסור וינקר הפנה את הבקשה במסגרת מכתב ששלח לשרה גרמן בשבוע שעבר.

במכתבו ציין, כי לקראת סיום דיוני הוועדה "אנו רוצים לחזור ולהביע את דעתנו בנוגע לחשיבות חיזוקה של הרפואה הציבורית בקהילה - הן בתחום הרפואה היועצת והן בתחום הרפואה הראשונית". פרופ' וינקר כתב: "לפני כשנה, לקראת הקמת הוועדה, העברתי אלייך מכתב שבו ציינתי כי אני חושש שדיוני הועדה ייוחדו לנושא בתי החולים הציבוריים, ובעיקר למודל הפעלת השירות הרפואי הפרטי (השר"פ), ולא יעסקו בנושא הרפואה הציבורית בקהילה. עתה, כאשר הוועדה כבר עומדת לקראת סיום דיוניה, למעט הצגת הנושא שלנו בפני הועדה, לא ידוע לנו, לפחות מהעולה באמצעי התקשורת השונים, על התייחסות בהמלצות לנושא הקהילה. אנחנו מקווים מאוד ומצפים שבמסקנות הוועדה יהיה פרק נכבד שיעסוק בתחום חשוב זה".

"נחזור ונציין", נכתב, "רפואה ציבורית חזקה מתחילה קודם כל ברפואה חזקה בקהילה. ידוע בעולם שמערכות רפואה ציבוריות המתבססות על רפואה ראשונית ורפואת קהילה חזקות הן מערכות יעילות יותר עם שביעות רצון גבוהה מצד המטופלים ועם תוצאי בריאות טובים יותר ממערכות שבהן הרפואה בקהילה חלשה והמערכת מבוססת בעיקרה על רפואת בתי חולים".

"הרפואה בקהילה מתמודדת היום עם קשיים ובעיות רבות. הרפואה הפרטית, הביטוחים המשלימים של הקופות והביטוחים הפרטיים דוחקים את רגליה של הרפואה הציבורית הכורעת תחת נטל הגירעונות של הקופות. הזמינות של רופאים יועצים איכותיים במערכת הציבורית  יורדת, התורים מתארכים, העומס על רופאי המשפחה מתגבר, ואי השוויון מחריף. קשיים אלה מתווספים למחסור המתגבר ברופאי משפחה, גם אודותיו פניתי אליכם לאחרונה", כתב פרופסור וינקר.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  איגוד רופאי המשפחה,  פרופ' שלמה וינקר,  שרת הבריאות יעל גרמן,  ועדת גרמן,  רפואה בקהילה
תגובות