חדשות

"שערי צדק" ציין 20 שנה להקמת המכון הראשון בישראל לשיקום הלב

מנהל המכון ומייסדו, ד"ר יעקב קליין, הדגיש בכנס חגיגי שערך בית החולים, כי מטרת מכון השיקום היא להחזיר את החולה לתפקוד אופטימלי

המרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים ציין בשבוע שעבר 20 שנה להקמת המכון הראשון בישראל לשיקום ומניעת מחלות לב. המכון בשערי צדק משולב במערך הקרדיולוגי של בית חולים (אותו מנהל הקרדיולוג פרופסור גיורא וייס). לכנס החגיגי שקיים המכון הגיעו כ-400 בני אדם, מקרב צוות המכון בעבר ומקרב "בוגריו" שעברו בו שיקום.

בית החולים מסר, כי למכוני השיקום מהסוג הזה תפקיד מרכזי במאבק להפחתת הגורמים למחלות לב ובשיפור מצבם הבריאותי של אלו שעברו אירוע לבבי (אוטם שריר הלב, ניתוח מעקפים, השתלת מסתמים, צנתור, אי ספיקת לב או לאחר השתלת דפיברילטור).

מנהל המכון ומייסדו ב-1994, ד"ר יעקב קליין, הדגיש כי מטרת מכון השיקום היא להחזיר את החולה לתפקוד אופטימלי מבחינה גופנית, נפשית, חברתית ותעסוקתית, ובכלל לשפר את איכות חייו. כמו במכונים האחרים שנפתחו בבתי חולים אחרים, גם במכון בשערי צדק פועל צוות רב-תחומי: רופאים קרדיולוגים, פיזיולוגים, מדריכי כושר, אחיות, טכנאיות, עובדות סוציאליות, פסיכולוגים ודיאטניות.

פרופסור יונתן הלוי, מנכ"ל "שערי צדק", ציין כי המכון הוא בגדר דוגמא לחזון שהתגשם: "לפני 20 שנה איש לא חשב להקים מכון לשיקום, שיהיה חלק בלתי נפרד ממערך רפואת הלב, שישקם מטופלים לאחר אירועים לבביים ויפעל למניעת אירועי לב, יציל מטופלים ויימנע חולי אצל אוכלוסיות בסיכון".

ד"ר קליין תיאר כיצד לצד המכון נפתח ב-2008 גם "המרכז לבריאות הלב", המיועד למי שטרם לקה באירוע לבבי אבל נמנה על בעלי גורמי הסיכון "שמעוניינים להקדים תרופה למכה" ולמנוע אירוע לב צפוי. המכון עוסק בזיהוי ובאבחון מוקדם של טרשת עורקים באמצעות בדיקות חדישות של תפקוד העורקים, העשויות לאפשר את אבחון המחלה עוד בשלביה המוקדמים.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופסור יונתן הלוי,  מכון לשיקום הלב,  ד"ר יעקב קליין,  המרכז הרפואי "שערי צדק"
תגובות