חדשות

משרד הבריאות: להפחית מינון התרופה Diacerein לדלקת מפרקים

ההוראה פורסמה בעקבות המלצה בנושא הזה של ה-EMA וסדרת דיונים במשרד; התרופה עלולה לגרום לשלשול חמור ולפגיעה בכבד

משרד הבריאות הפיץ בשבוע שעבר הודעה לרופאים בדבר הצורך להפחית את המינון בתרופה Diacerein המיועדת לטיפול ראשוני בדלקת מפרקים ניוונית (Osteoarthritis) אצל מטופלים מבוגרים. הצורך בהפחתת המינון נובע מסכנה לפגיעה בכבד ולשלשול חמור.

ההנחיה פורסמה בעקבות אזהרה בנושא הזה שפרסמה רשות התרופות של האיחוד האירופי (EMA) עוד ב-19 במארס, ושעליה קיימה הוועדה המייעצת לבטיחות הטיפול התרופתי במשרד הבריאות שורה של דיונים.

בהודעה לרופאים, שעליה חתומה ד"ר דורית דיל נחליאלי, מנהלת המחלקה לניהול סיכונים ומידע תרופתי במשרד הבריאות, צוין כי התכשיר הנ"ל ובשמותיו המסחריים השונים ניתן בתחילת הטיפול בדלקת מפרקים ניוונית אצל מבוגרים. בהודעה מודגש, כי בנוסף להפחתת המינון יש לעדכן את ניטור תופעות הלוואי בכבד.

כדי להפחית את הסיכון לשלשול חמור ממליצה ועדת משרד הבריאות להתחיל במינון של 50 מ"ג בלבד ליום, כלומר מחצית מהמקובל עד כה. הוועדה ממליצה להתחיל במינון זה למשך 2 עד 4 שבועות ולהפסיק מיד את הטיפול הזה אם במהלך התקופה מופיע שלשול חמור. כמו כן, מדגישה הוועדה שאין להשתמש בתכשיר כשמדובר במטופל עם מחלת כבד או היסטוריה של מחלת כבד.

להורדת הודעת האזהרה של משרד הבריאות לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  תופעות לוואי,  פגיעה בכבד,  שלשול,  osteoarthritis,  דלקת מפרקים ניוונית,  אזהרת בטיחות,  Diacerein
תגובות