חדשות

דיווח: נבחנת הקמת מרכז רפואי לטיפול במגפות ומחלות זיהומיות חמורות

לפי הדיווח, היחידה תוקם בביה"ח "שיבא" ותשמש בשגרה לטיפול בחולים; מנכ"ל משרד הבריאות: "רמת הבידוד תהיה גבוהה מאוד"

ועדה שמינה משרד הבריאות בוחנת אפשרות להקמת מרכז רפואי מיוחד לטיפול במגיפות ומחלות זיהומיות קשות כמו אבולה, SARS או MRSA, וכן לתת מענה למקרה שיהיו נפגעים במתקפה ביולוגית. בראש הוועדה הבוחנת את הנושא ניצב ד"ר חזי לוי, מנהל בית החולים "ברזילי" באשקלון ולשעבר קצין רפואה ראשי של צה"ל.

בהקשר זה מדווח היום (יום א') "ידיעות אחרונות", כי את הרעיון להקמת יחידה טיפולית כזאת העלה מנהל המרכז הרפואי "שיבא", פרופסור זאב רוטשטיין, ונראה כי תוקם במתחם "שיבא".

על-פי הדיווח, ביחידה ניתן יהיה לאשפז בתנאי בידוד חולים במחלות מידבקות ומסוכנות. על מנת שלא תעמוד ריקה כשאין חולים במחלות הללו, הוצע לשלב אותה במסגרת אשפוז חולים במחלות טרופיות קשות פחות.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור ארנון אפק, אמר לעיתון כי "היחידה עשויה לתת לישראל את הביטחון שיש היכן לטפל במחלות קשות. רמת הבידוד בה תהיה גבוהה מאוד".

מטרת היחידה היא להיות ערוכה באופן שוטף - ולא רק במקרי חירום כפי שנעשה בשבועות האחרונים על רקע מגיפת האבולה - לטפל בחולים במחלות זיהומיות קשות.  בעולם יש כיום מעט מאד מתקנים מהסוג הזה, לפי הדיווח, ובארה"ב פועלים חמישה מרכזים מסוג זה בלבד.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  מחלות זיהומיות,  מגיפת האבולה,  פרופ' ארנון אפק,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות