חדשות

מלכת בריטניה העניקה תואר אבירות למדען שהוביל לפיתוח הוויאגרה

ד"ר סימון קמפבל אמר בראיון כי אינו ממציא הוויאגרה, אך הוא רואה בעצמו "אבי הוויאגרה", בעקבות מחקריו שהובילו לפיתוחה בשנות ה-90

בין שלל האישים שהתכבדו עם תחילת השנה האזרחית החדשה בתארי כבוד שונים של הממלכה הבריטית, נכלל גם המדען שמחקרו הוביל לפיתוח הוויאגרה - ד"ר סימון קמפבל (Campbell), כימאי בהתמחותו.

המחקר שניהל ד"ר קמפבל נעשה עבור חברת התרופות "פייזר". שמו קשור לפיתוחן של שלוש תרופות ב-26 שנות עבודתו בחברת התרופות. כל השלוש פותחו כטיפול ביתר לחץ דם. אבל האחרונה בהן, שבה נתגלו תופעות לוואי נגד אי-אונות, היא זו שהובילה בהמשך לפיתוחה של הוויאגרה. מאז שהוכנסה לשימוש, ב-1998, הפכה התרופה ללהיט עולמי. ד"ר קמפבל גם חבר בחברה המלכותית הבריטית לכימיה, והיה היו"ר הראשון של המיזם להדברת המלריה (Medicines for Malaria Venture).

בסוף השבוע, כאשר התבשר על הענקת תואר האבירות, הזדרז ד"ר קמפבל להדגיש כי הוא איננו ממציא הוויאגרה אלא רק מחבר-שותף להצעת מחקר שהגיש - שכלל לא ציינה את הטיפול באין-אונות. "שמי איננו מוזכר בפטנט של הויאגרה", אמר ד"ר קמפבל בראיון ל-BBC . "אבל אפשר לומר, אם תרצו, שאני אבי הויאגרה משום שהנחתי את אבן הפינה שממנה החל הפרויקט. ביום הולדתי במארס 1998 התכשיר הושק".

אחד מכל 14 אישים מקרב 1,164 מקבלי תארי הכבוד המלכותיים השונים ל-2015 (בנוסף ל-87 מקבלי תארים ממשרד החוץ על שירות בחו"ל) הם רופאים בכירים ואחיות במערכת הבריאות הבריטית (NHS)

נושאים קשורים:  חדשות,  פייזר,  ויאגרה,  אין אונות,  תואר אבירות
תגובות