• יו"ר: פרופ' אמיר שלומאי
  • מזכיר: ד״ר אוהד עציון
  • גזבר: ד״ר אודי זיגמונד
  • חברי ועד: ד״ר אסף יששכר, ד״ר יאנה דוידוב
חדשות

"הדסה": השתלת כבד ראשונה מאז שהושעו ההשתלות בבית החולים

את ההשתלה הוביל ד"ר הדר מרחב, שהאיום בפיטוריו ועזיבתם של שורת רופאים בשנה שעברה הובילו להשעיית ההשתלות בבית החולים הירושלמי

ד"ר הדר מרחב (צילום: "הדסה")

מרכז ההשתלות ב"הדסה" הודיע אמש (יום א'), כי שב לפעילות מלאה, בראשותו של ד"ר הדר מרחב. פעילות המרכז הופסקה בתחילת נובמבר, בעקבות סכסוך שפרץ בין הרופאים המשתילים לבין הנהלת המרכז הרפואי "הדסה" בירושלים. כמה מהרופאים עזבו את "הדסה".

ד"ר הדר עמד לפני פיטורין וגם הגיש תביעה לבית המשפט - ומשרד הבריאות הורה להפסיק את ביצוע ההשתלות במרכז בעקבות סדרת כשלים. בתחילת פברואר 2015 הודיע "הדסה" כי ד"ר מרחב חוזר לתפקידו, ומשרד הבריאות אישר לבצע מחדש את ההשתלות ב"הדסה".

כאמור, בסוף השבוע בוצעה ההשתלה הראשונה – של כבד - מאז שחודש האישור. מ"הדסה" נמסר, כי הליך השתלת הכבד נמשך 9 שעות ועבר בהצלחה. הוא בוצע בידי ד"ר מרחב יחד עם פרופסור גידי זמיר וד"ר רם אלעזרי מהמחלקה הכירורגית ב"הדסה".

ד"ר מרחב: "לשמחתי, כל מערכות בית החולים שהיו מעורבות בהליך הזה תיפקדו היטב, הניתוח עבר בהצלחה ללא ארועי קיצון"

המושתל הוא גבר בן 56 הסובל ממחלת כבד קשה והמתין כשנתיים למציאת כבד מתאים להשתלה בגופו. התרומה הגיעה מתושב ירושלים בן 70 שנפטר מאירוע מוחי. בנוסף לכבד נתרמו להשתלות גם הריאות והכליות.

מנהל מרכז ההשתלות בהדסה, ד"ר מרחב, אמר כי ההשתלה איתגרה את מערכות בית החולים. "לשמחתי, כל מערכות בית החולים שהיו מעורבות בהליך הזה תיפקדו היטב, הניתוח עבר בהצלחה ללא ארועי קיצון", אמר. גם את ניתוח תרומת הכבד והכנתו מן התורם ביצע ד"ר מרחב ב"הדסה".

עוד נמסר מבית החולים, כי לאחר שאושרה פעילותו המחודשת של מרכז ההשתלות, בהמלצת פרופסור רפי ביאר מנהל "רמב"ם" (המשמש גם כיו"ר ועדת ההיגוי של המרכז הלאומי להשתלות), מוקמת בימים אלה ב"הדסה" מרפאה רב-תחומית לטיפול במטופלי ההשתלות - לפני ההליך הניתוחי ואחריו.

המרפאה תאפשר לרכז את כל השירותים והבדיקות תחת קורת גג אחת. יהיו בה גם עובדת סוציאלית, נפרולוג, כירורג, קרדיולוג וכל בעל התמחות רפואית נדרשת. במקביל, נערך בית החולים להפעלתם בקרוב של חדרי ניתוח חדישים בהדסה עין כרם. המגמה, מסר בית החולים, היא להרחיב את פעילות מרכז ההשתלות לאיברים נוספים.

מ"מ מנכ״ל הדסה, פרופסור תמר פרץ, מסרה כי בשנים האחרונות נעשו בבית החולים כ-30 השתלות איברים בממוצע בשנה. "הדסה", היא הדגישה, "רואה עצמה מחויבת להמשך קיומה של יחידת ההשתלות כשירות חיוני לציבור וכמוקד משיכה לפעילות אקדמאית".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  השתלות,  השתלת כבד,  ד"ר הדר מרחב
תגובות