הסקר הדו-שנתי האחרון שבוצע ב"מכון ברוקדייל", בשיתוף משרד הבריאות וקופות החולים, העלה כי בשנתיים האחרונות ירדה מידת שביעות הרצון של הציבור ממערכת הבריאות מ-70% ל-61%. לפי הסקר, כ-25% מהציבור פנו בתקופה זו לקבלת טיפול אצל רופאים במערכת הפרטית.
עוד בעניין דומה
שיעור שביעות הרצון משירותי קופות החולים נותר על 89%. הסקר הוצג לפני כשבועיים בכנס המכון הלאומי לחקר שירותי ומדיניות בריאות. על ממצאיו דיווח היום העיתון "ישראל היום".
עורכות הסקר: "שיעור נמוך יחסית של מטופלים דיווחו על ביטחון שהם חשים בקבלת טיפול טוב ומועיל בעת מחלה"
מהסקר עלה, כי 27% מהנשאלים דיווחו שהמתינו יותר מחודש לבדיקה אצל רופא מומחה, 11% מהמבוטחים ויתרו על טיפול או תרופה בשל עלויות גבוהות, כ-25% ויתרו על טיפול שיניים עקב עלות גבוהה מדי ו-28% פנו לרופא פרטי ברבעון שקדם לסקר. ב-2012, בסקר הקודם שנערך, עמד שיעור הפונים לרופא פרטי ברבעון הקודם על 22%.
עוד עלה, כי רק 35% מהנשאלים הביעו ביטחון בכך שאם יחלו במחלה קשה - יקבלו את הטיפול הטוב ביותר. עורכות הסקר, שלי ברמלי-גרינברג ותמר מדינה-הרטום, אמרו כי הממצאים קשורים בזינוק שחל בשימוש בביטוחים המשלימים והפרטיים-מסחריים. "שיעור נמוך יחסית של מטופלים דיווחו על ביטחון שהם חשים בקבלת טיפול טוב ומועיל בעת מחלה (ממערכת הבריאות הציבורית)", אמרו לעיתון.
"ישראל היום" הביא גם את תגובת שמוליק בן יעקב, יו"ר האגודה לזכויות החולה, שאמר: "לא ייתכן ששיעור משמעותי מהציבור יוותר על טיפול רפואי בגלל תורים ארוכים, מרחק גיאוגרפי או תשלום השתתפות גבוה. מוטב לממשלה החדשה להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי".