חדשות

מרכז רב-תחומי לטיפול במחלת הפרקינסון נפתח בבית החולים "בני ציון"

לדברי בית החולים, המרכז יעסיק צוות מנוסה בטיפול בחולי פרקינסון ויציע טיפול משולב מתחומים שונים; בראשו יעמדו פרופ' מיגל שוורץ וד"ר קטלין גולדנברג

נוירונים, מחלת פרקינסון (איור: אילוסטרציה)
נוירונים (איור: אילוסטרציה)

המרכז הרפואי "בני ציון" בחיפה הודיע בשבוע שעבר על פתיחת מרכז רב-תחומי חדש לטיפול במחלת הפרקינסון. את המרכז מנהלים פרופסור מיגל שוורץ, רופא בכיר במחלקת הנוירולוגיה בבית החולים, מומחה בטיפול במחלת פרקינסון, ומנהלת מחלקת השיקום, ד"ר קטלין גולדנברג.

ד"ר קטלין גולדנברג (צילום: "בני ציון")

ד"ר קטלין גולדנברג (צילום: "בני ציון")

ד"ר גולדברג מסרה, כי המרכז יעסיק צוות מנוסה בטיפול בחולי פרקינסון וכי מטרתו לרכז תחת קורת גג דיסציפלינות שונות: נוירולוגיה עם מומחיות לפרקינסון, שיקום עם אפשרויות טיפוליות מתקדמות הכוללות מכשור לשיפור התנועתיות ושווי המשקל, פיזיותרפיה, הידרותרפיה, ריפוי על-ידי ריקוד, ריפוי בעיסוק, פסיכולוג קליני וקלינאי תקשורת ורפואה משלימה .

מחלת פרקינסון היא מחלה ניוונית מתקדמת של המוח. היא מתבטאת בעיקר ברעד בגפיים, האטה מוטורית, נוקשות של שרירי הגפיים ואיבוד ההחזרים הפוסטורלים עם נפילות רבות.

פרופ' מיגל שוורץ (צילום: "בני ציון")

פרופ' מיגל שוורץ (צילום: "בני ציון")

פרופסור שוורץ הדגיש, כי "הטיפול העיקרי במחלה הוא תרופתי, ומנסה לשפר את הסימפטומים של המחלה. היום כבר מכירים בכך שהטיפול בחולה מורכב חייב לכלול לצד התרופות גם טיפול נלווה בתחומים שונים".

עוד ציין, כי בשנים האחרונות התפתחו שיטות אבחון חדישות המאפשרות זיהוי מוקדם של המחלה, ואף להבדיל בינה לבין מחלות אחרות המתבטאות ברעד בידיים. "ללא ספק", ציין פרופסור שוורץ, "אבחון מוקדם ונכון של המחלה מאפשר לתת טיפול מתאים יותר לחולים. אחת הבדיקות החדישות, יחסית שהוחל בהם באחרונה היא בדיקה על-קולית (אולטרסאונד) של המוח. היא מאפשרת בדיוק רב לאבחן את המחלה ואיננה פולשנית".

את המחלקה הנוירולוגית ב"בני ציון" מנהל פרופסור בועז וולר.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרקינסון,  טיפול משולב,  המרכז הרפואי "בני ציון"
תגובות

בהצלחה בהקמת המרכז

בהצלחה !