חדשות

יחידה חדשה לדימות שד תפעל ב"הלל יפה"; נרכש ציוד מתקדם לפעילותה

את פעילות היחידה תוביל ד"ר נטליה קוחונובסקי, מומחית בתחום הדימות; המכשיר החדש שנרכש מאפשר בין השאר סריקת כל נפח השד ושחזור ממוחשב מלא

ממוגרפיה ביחידת הדימות ב"הלל יפה". אין קשר בין המצולמים לכתבה. צילום: אילוסטרציה

המרכז הרפואי "הלל יפה" בחדרה הודיע על הקמת יחידה חדשה לדימות השד. את פעילות היחידה תוביל ד"ר נטליה קוחונובסקי, מומחית בתחום הדימות .

לדברי בית החולים, היחידה מיועדת לתת טיפול משלים ליכולות האבחנתיות והטיפוליות הקיימות במרכז הרפואי עבור היחידות ל-MRI שד, אונקולוגיה וכירורגית השד בית החולים מסר אתמול (ב'), כי ביחידה החדשה ציוד מתקדם לממוגרפיה דיגיטלית עם טומוסינטזיס, ביופסיות בהכוונת טומוסינטזיס ואולטרה-סאונד רובוטי לסריקת כל נפח השד.

ממוגרפיה ביחידת הדימות החדשה ב"הלל יפה (צילום: אילוסטרציה)

ממוגרפיה ביחידת הדימות החדשה ב"הלל יפה (צילום: אילוסטרציה)

לדברי בית החולים, מכשיר הממוגרפיה שנרכש למכון הדימות הוא מהחדישים בארץ, ובעל טכנולוגיה המאפשרת שיפור באבחון. במיוחד נדרשות יכולות אלו לנשים בעלות מרקם שד סמיך (רקמה בלוטית יותר מרקמה שומנית). מצב זה אופייני במיוחד לנשים צעירות, אך גם לחלק מהנשים בגיל המעבר המקבלות טיפול הורמונלי.

בנוסף, מאפשר הציוד בדיקת אולטרה-סאונד אוטומטית רובוטית, המיועדת לסריקת כל נפח השד ומאפשרת סריקה אוטומטית של השדיים ושחזור ממוחשב של נפח כל שד.

היחידה החדשה גם החלה לבצע ממוגרפיה תחת הזרקת חומר ניגוד על-פי החלטת רופא רדיולוג מומחה לדימות השד, במצבים מיוחדים. היא מאפשרת השלמת הבירור וקבלת תוצר אבחון מדויק יותר.

ד"ר אליסיה נכטיגל, מנהלת מכון הדימות ב"הלל יפה", מסרה כי תודות למכשור החדשני ניתן לתת מענה מקצועי ברמה גבוהה בכל מה שנוגע לדימות השד עבור כל תושבות האזור, ולמטופלות שנשלחות לבית החולים ממקומות אחרים.

ממוגרפיה ביחידת הדימות החדשה ב"הלל יפה (צילום: אילוסטרציה)

ממוגרפיה ביחידת הדימות החדשה ב"הלל יפה (צילום: אילוסטרציה)

עם תחילת הפעילות במכון, מסרה, מתאפשר עתה גם שיתוף פעולה טוב יותר עם רופאי המשפחה וכירורגים בתחום השד בקהילה, היכולים לקבל תוצאות מדויקות ומהירות יותר של הבדיקות מאשר בעבר. הציוד החדיש יסייע גם בעבודת יחידות נוספות בבית החולים, לרבות היחידה לאונקולוגיה, המערך הכירורגי והמכון לפתולוגיה.

ד"ר קוחנובסקי ציינה, כי "לנוחיות הנבדקות, צוות הטכנאיות והרופאות מורכב רובו מנשים ומבטיח גם יחס חם, רגיש ואישי יותר, בידיעה כי תוצאות הבדיקות עלולות לעתים להיות הרות גורל לחלק מהנבדקות".

הציוד במכון נרכש בסיוע תרומת משפחת דותן מעמותת "רעות".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הלל יפה",  ממוגרפיה,  ד"ר נטליה קוחונובסקי,  סרטן שד,  בדיקת סקר,  דימות
תגובות