• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

אזהרה: מחסור בחיסונים לקדחת צהובה עלול לגרום למצב חירום בריאותי עולמי

מומחים הזהירו במאמר שפורסם בכתב העת JAMA, כי המחסור העולמי הקיים בחיסונים נגד קדחת צהובה עלול להביא למצב חירום באפריקה

תרכיבי חיסון, תרופות (צילום: אילוסטרציה)

רופאים בארה"ב מזהירים מפני "מצב חירום בריאותי עולמי" עקב מחסור בחיסונים לקדחת צהובה. המחלה הזיהומית נגרמת על ידי נגיף, ונפוצה בעיקר באפריקה הטרופית ובאמריקה הדרומית. היא מועברת על ידי יתושים, ותסמיניה כוללים חום גבוה, כאב ראש, בחילה, צהבת ודימום באף. המחלה עלולה להיות קטלנית, אך קיים חיסון נגדה, שמומלץ למי שאמורים לטייל באזורים הנגועים בה.

במאמר שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת של ההתאגדות הרפואית האמריקנית (JAMA) צוין, כי מאז דצמבר גרמה המחלה למותם של 277 בני אדם באנגולה, וקיים עתה חשש שהיא תתפשט למדינות אחרות.

ארגון הבריאות העולמי מסר, כי כמעט 6 מיליון בני אדם באנגולה חוסנו עתה נגד קדחת צהובה, מתוך אוכלוסייה בת 24.3 מיליון תושבים

ארגון הבריאות העולמי מסר, כי כמעט 6 מיליון בני אדם באנגולה חוסנו עתה נגד קדחת צהובה, מתוך אוכלוסייה בת 24.3 מיליון תושבים. עם זאת, בסוף אפריל הודיע הארגון כי מלאי החיסונים אזל. דיווחים על מקרי קדחת צהובה הגיעו גם מקונגו וקניה.

לפי הודעת הארגון, לשם ייצור תרכיבי החיסון והשלמת החוסר יש צורך לפחות ב-6 חודשים. במצב הנוכחי, הזהירו מחברי המאמר - פרופ’ דניאל לוסי ולורנס גוסטינסיי מאוניברסיטת ג'ורג'טאון - מדובר בפער משמעותי לשם מתן תגובה נאותה למקרה של התפרצות נרחבת. כיום יצרניות התרופות מייצרות כמות מסוימת וקבוע של חיסונים לשם התחסנות שגרתית במדינות השונות ורשויות בריאות רוכשות מלאים לחיסון מטיילים.

תגיות:
פארמה, חיסונים, קדחת צהובה

נושאים קשורים:  חדשות,  חיסון,  קדחת צהובה,  מחסור,  ארגון הבריאות העולמי,  WHO,  JAMA
תגובות