חדשות

תרופה חדשה לאי-ספיקת לב מסייעת להפחית שיעורי תמותה ואשפוזים

האיגודים הקרדיולוגיים המקצועיים בארה"ב ובאירופה המליצו בשבוע שעבר להוסיף את התרופה "אנטרסטו" לסל הטיפולים הקיים באי-ספיקת לב, לאחר מחקר שהוכיח את יעילותה

בדיקת אקו-לב (צילום: אילוסטרציה)

שורת ארגונים מקצועיים בתחום הקרדיולוגיה פירסמו בשבוע שעבר המלצות להוספת התרופה החדשה "אנטרסטו" (Entersto, חברת "נוברטיס") לטיפול כקו ראשון באי ספיקת לב. את ההמלצות פירסמו הקולג' האמריקני לקרדיולוגיה (ACC), איגוד הלב (AHA), האיגוד לאי ספיקת לב -וכן החברה האירופית לקרדיולוגיה (ESC).

לפי הודעותיהם, סדרת ניסויים קליניים העלתה כי התרופה הפחיתה סיכון לתמותת החולים שטופלו באמצעותה בכ-20%, והביאה להפחתה ב-21% באשפוזים עקב המחלה. התרופה אושרה באחרונה גם על-ידי משרד הבריאות בישראל. הכרזת החברה הקרדיולוגית האירופית נעשתה בכנס שעסק באי ספיקת לב ושהתקיים בפירנצה שבאיטליה.

האיגודים האמריקנים ציינו כי המלצתם היא ש-Entrestoי (sacubitril/valsartan) תהווה תחליף ל-ACE Inhibitor או לחוסמי קולטן אנגיוטנסין-2 (ARB), שניתנים יחד עם בטא-בלוקר והאנטגוניסט אלדוסטרון.
המחקר בתרופה, שממצאיו הוצגו בכנס בפירנצה, החל בדצמבר 2009 והסתיים במארס 2014. נטלו בו חלק 8,442 חולי אי ספיקת לב. המחקר השווה את התרופה החדשה לטיפולים האחרים הקיימים כיום.

התרופה הפחיתה סיכון לתמותת החולים שטופלו באמצעותה בכ-20%, והביאה להפחתה ב-21% באשפוזים עקב המחלה

אנטרסטו ניתנת בטבלייה, פעמיים ביממה. היא פועלת באמצעות גיוס מערכות ההגנה הטבעיות של הגוף נגד אי ספיקת לב, מגדילה את רמות החומרים המשתנים וחלבונים המשפיעים על לחץ הדם ובה בעת מדכאת את מערכת הרנין-אנגיוטנסין-אלדוסטרון הקשורה בהגברת העומס על הלב ובעליית לחץ הדם.

ביטויי אי ספיקת לב הם: קוצר נשימה אפילו במאמץ גופני קל, קשיי נשימה גם בשכיבה, עייפות, שיעול, פעילות הלב נחלשת, מופיעים נוזלים בריאות, בצקות ברגליים, ירידה בתיאבון, קושי בפעילות גופנית פשוטה כמו עלייה במדרגות, ירידה במשקל לצד בטן מלאה במים.

בישראל על פי הערכה כ-100 אלף חולי אי ספיקת לב. כ-50% מהחולים עלולים למות ממנה בתוך 5 שנים מאבחון המחלה. כ-20% מבני 40 ומעלה עלול לחלות בה. ההוצאה הכלכלית של מערכת הבריאות בישראל ובעולם כתוצאה מהמחלה עצומה. בארה"ב הוערכה עלות הטיפול ב-30 מיליארד דולר והתחזית היא שבתוך 15 שנה תגיע העלות ל-70 מיליארד דולרים בשנה.

לקריאה נוספת

נושאים קשורים:  חדשות,  אי ספיקת לב,  אנטרסטו,  Entresto,  חברת "נוברטיס",  תרופה
תגובות