חדשות

מש' הבריאות יפרסם קול קורא להכשרת רופאים מהקהילה לספק מרשמי קנאביס רפואי

לפי דיווח ב"הארץ", הפנייה תיעשה בשבועות הקרובים, ומיועדת ל-100 רופאים מהקהילה, ביניהם רופאי כאב, אונקולוגים, מומחים בגריאטריה ונוירולוגים

קנאביס רפואי בישראל (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות עומד לפרסם בשבועות הקרובים "קול קורא" לרופאים בקהילה, שבו יוזמנו לעבור הכשרה מיוחדת לשם קבלת ההסמכה להנפקת מרשמים לקנאביס רפואי. היעד הוא להכשיר בקרוב 100 רופאים-מומחים לעניין הזה. ההכשרה עצמה אמורה להתחיל לאחר החגים.

100 הרופאים שיוסמכו יצטרפו ל-36 רופאים שמוסמכים לכך כבר היום, מהם 18 חברי צוות רפואי ייעודי ביחידה לקנאביס רפואי (יק"ר) במשרד הבריאות. היתר הם אונקולוגים מבתי החולים השונים.

ההכשרה עצמה היא במתכונת של ארבעה מפגשים, אחת לשבוע. בכל מחזור יהיו 25 רופאים. בסיום ההכשרה תתקיים בחינה לקבלת ההסמכה

ב"קול הקורא" לרופאים בקהילה, נמסר ממשרד הבריאות, יוזמנו לעבור את ההכשרה רופאי כאב, אונקולוגים, מומחים בגריאטריה ונוירולוגים. ההכשרה עצמה היא במתכונת של ארבעה מפגשים, אחת לשבוע. בכל מחזור יהיו 25 רופאים. בסיום ההכשרה תתקיים בחינה לקבלת ההסמכה.

בדיווח על הפרסום הקרוב ב"הארץ" הבוקר (ב') נמסר, כי אחת המטרות של הגדלת מספר הרופאים היא למנוע קשיים ביורוקרטיים שקיימים כיום. לרופאים תהיה הסמכות לתת למטופל רישיון שימוש בקנאביס רפואי, כך שיוכל להגיע לבית מרקחת מורשה ולממש את המרשם.

העיתון כותב, כי שר הבריאות יעקב ליצמן הוביל את השינוי בגישת המשרד לעניין השימוש בקנאביס רפואי למי שזקוק לכך, הגם שאין מדובר בחומר במעמד של תוצר תעשיית תרופות ממוסדת. משרד הבריאות מגדיר עתה קנאביס כחומר זמין וכמוצר גנרי בעלי ריכוז קבוע ומפוקח שניתן לרכשו בבית מרקחת תוך הצגת מרשם מרופא מורשה ומוסמך.

בדיווח מצוטט פרופ’ ארנון אפק, שעומד לסיים בקרוב את תפקידו כמשנה למנכ"ל, ושמשמש כראש ועדת ההתוויות במשרד, שאמר כי "מונח המפתח הוא 'מדיקלזיציה של הקנאביס". הוא הדגיש כי "דיוני הוועדה בנושא זה הם דיונים רפואיים מעמיקים שבהם משתתפים רופאים-מומחים בתחום המסוים שבו דנים". ועדת ההתוויות קובעת באיזה מצב בריאותי ניתן לאשר שימוש בקנאביס כטיפול.

בהקשר זה מדווח עוד היומון "כלכליסט" הבוקר, כי טרם הוקם הצוות הבין-משרדי שעליו החליטה הממשלה, שתפקידו ליישם את הרפורמה הנוגעת לפתיחת שוק הקנאביס לתחרות והסרת ההגבלה על מספר המגדלים של הצמח. כיום יש בישראל רק 8 מגדלים מוסמכים. בהליכי השיווק שולטת חברת "שראל".

נושאים קשורים:  חדשות,  קנאביס רפואי,  הסמכה,  קול קורא,  משרד הבריאות,  טיפול בכאב,  חברת שראל
תגובות
20.08.2016, 11:49

ממליץ להגביל מתן קנביס פומי ולא בעישון או בהסנפה.
לדעתי הביקוש ירד פלאים ללא פגיעה משמעותית בחולים האמיתים הזקוקים לו.