חדשות

כנס מחקר בתחום רפואת הילדים

השבוע התקיים זו השנה השנייה פסטיבל המחקר של בית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים; במסגרת האירוע הוצגו כ-80 מחקרים שונים ברפואת ילדים

השבוע התקיים פסטיבל המחקר של בית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים, אשר ציין את המגוון העשיר של מחקר קליני ובסיסי המתקיים כחלק אינטגרלי מהעשייה היומיומית של בית החולים לילדים.

הפסטיבל כלל תצוגת פוסטרים של כ-80 מחקרים שונים ברפואת ילדים שבוצעו בשנה החולפת ממגוון היחידות והתחומים. במהלך התצוגה, שמעו ועדות מדעיות סקירות אודות עבודות המחקר.

בהמשך התקיימה שורת הרצאות ממגוון התחומים הקליניים והמעבדות. בין היתר, כללו ההרצאות עבודות מצטיינות של מחקר בסיסי בתחומי המטולוגיה, פסיכיאטריה, נוירולוגיה וחקר תאי גזע, לצד הרצאות של עבודות קליניות מצטיינות בתחומי אלרגיה, אנדוקרינולוגיה, אורתופדיה, שיקום, התפתחות הילד וסיעוד. כמו כן, פרופ' שי יזרעאלי, אחראי מחקר ופיתוח, סקר את הישגי המחקר הרפואי בשנה החולפת.

הכנס הוקדש לזכרו של פרופ' חיים בויקיס ז"ל, מנהל אגף הילדים לשעבר, מאבות הפדיאטריה בישראל ומומחה עולמי בתחום נפרולוגיה ילדים. הרצאתו של ד"ר אסף ויונטה התחברה לתחום עיסוקו של פרופ' בויקיס ונסובה סביב הבסיס הגנטי של מומים מולדים של הכליות ומערכת השתן. בשיאו של הכנס העניק פרופ' אשר ברזילי, מנהל בית החולים לילדים, פרסי הצטיינות ע"ש פרופ' בויקיס לרופאים מבית החולים והוגרלו שלוש מלגות נסיעה מבין מגישי התקצירים.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' יצחק קרייס, הדגיש את חשיבות המחקר בשיבא: "אנו חייבים לייצר ציר של מחקר כדי להשלים את העולם הקליני ומחויבותנו כהנהלה היא לאפשר לכם לבצע את המחקר במקביל לטיפול הקליני. בשיבא נמצאים למעלה מ-190 בעלי PhD ומאות חוקרים, קיימת אצלנו תשתית מחקרית מהגבוהה בעולם ואנו זוכים למענקי מחקר מהגבוהים בישראל. כל זה נוצר מכיוון שאנו מחברים בין עולמות המחקר למיטת החולה, אנו מקדשים את ראיית השלם והעצמאות המחקרית אך במקביל, פועלים ליצירת סינרגיה שלמה ושילוב עבודה של חוקרים מאסכולות שונות. הכנס הנוכחי הוא רק חלק מהתרוממותו של בית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים והפיכתו לעצמאי הן ברמה הניהולית, המחקרית והקלינית. חוזקו של בית החולים הוא מראה לחוזקו של שיבא".

נושאים קשורים:  חדשות
תגובות