חדשות

אושר בוועדת הבריאות: לקוחות יקבלו תוצאות בדיקת ראייה מיד בתום ביצועה

הצעת חוק שאושרה לקריאה ראשונה בכנסת קובעת, כי אופטומטריסט ימסור למטופל את תוצאות בדיקת הראייה שערך לו מיד בתום הבדיקה

בדיקת ראייה (צילום: אילוסטרציה)

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה השבוע לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב, לפיה מיד בתום בדיקת ראיה ימסור האופטומטריסט למטופל את תוצאותיה ואת המרשם להתאמת משקפיים או עדשות מגע. .

במהלך הדיון אמר ח"כ אשר: "אדם מגיע לבית העסק ורוצה להיבדק על מנת לרכוש משקפיים. ראוי שיקבל את תוצאות הבדיקה והמרשם לידיו. זאת לצורך מקרים כמו אם אבדו משקפיו והוא זקוק בדחיפות לזוג משקפיים חדש. הוא הרי מוגבל בראייתו. אותו אדם שילם על הבדיקה, או רכש בתמורה משקפיים. לכן תוצאות הבדיקה היא רכושו".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, אמר בדיון: "הצעת החוק מסייעת גם לאופטומטריסטים, כי היא עוזרת להם לנהל 'משחק הוגן'. בעולם הביזנס, זה מה שיחזיק את הלקוחות נאמנים להם".

מנהל המחלקה לנהלים וסטנדרטים במשרד הבריאות, ד"ר ישי פאליק, ציין: "הצעת החוק מחדדת את העובדה שזאת רשומה רפואית והיא לכן רכושו של המטופל. ממש כמו כל תוצאות טיפול רפואי או בדיקה, והתיק הרפואי בכללותו. אנחנו מצדדים בכך".

נתנאל ששונוב ורון חביב ממועצת האופטומטריסטים, התריעו: "היום מתקיימות בדיקות רבות ללא תשלום. חלק מהמטופלים כלל לא מעוניינים במסירת התוצאות. הצעת החוק עלולה לחייב אותנו לגבות כסף ותרע למטופלים".

עו"ד אביטל פריזמנט מהלשכה המשפטית במועצה הישראלית לצרכנות אמרה: "יש כאן בשורה של ממש לצרכן. אנחנו מקבלים תלונות רבות בנושא הזה, מאנשים שמקבלים שוב ושוב משקפיים לא מתאימים להם ואין בידם מרשם לצורך התייחסות".

נושאים קשורים:  חדשות,  הצעת חוק,  ועדת הבריאות של הכנסת,  ח"כ אלי אלאלוף,  בדיקת ראייה,  רשומה רפואית
תגובות
אנונימי/ת
12.11.2017, 07:11

ניתן לבדוק מרשם של משקף בכל מכשיר לנסומטר אצל כל רופא או חנות אופטיקה