פודקאסט

ד"ר לילך ישראלי שני: "אין הבדל בין רופא משפחה למומחה ריאות ביכולת לאזן אסתמה"

ד"ר ישראלי שני, רופאה בכירה במערך ריאות במרכז הרפואי מאיר, בראיון ל-doctalk: "ברוב המקרים אסתמה צריכה להיות מטופלת במרפאת האם". על תרופות ביולוגיות: "הביאו לירידה בצורך בסטרואידים סיסטמיים". האזינו לתכנית המלאה

11.12.2017, 13:09

ד"ר לילך ישראלי שני, רופאה בכירה במערך ריאות במרכז הרפואי מאיר, התארחה ב-Doctalk, הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל בהנחיית מאיה רונן והילה קורח. ד"ר ישראלי שני עסקה בתפקיד רפואת הראות, הרמות השונות של אסתמה ודרכי הטיפול בה, תפקיד רופא המשפחה, תרופות ביולוגיות, COPD, עישון ועוד.

"ברוב המקרים אין הבדל בין רופא משפחה לביני, כמומחית ריאות, ביכולת לאזן אסתמה. רופא המשפחה מכיר את המטופל שנים, את החסרונות שלו, האילוצים היומיומיים שלו, הוא יודע אילו דברים ישפיעו על הטיפול. לכן ברוב המקרים אסתמה צריכה להיות מטופלת במרפאת האם".

"מתי רופא הריאות צריך להכנס לתמונה? ברמות האסתמה הקשות. בחולים שדורשים סטרואידים במינון גבוה, או חולים שאינם מאוזנים למרות טיפול מיטבי, חולים שיצטרכו טיפול ביולוגי, חולים שיש להם תופעות לוואי חזקות, חולים שהיו בטיפול נמרץ בעבר, חולים עם אנפילקסיס, אלו החולים שאנחנו צריכים לראות כרופאי ראות".

ד"ר ישראלי שני הרחיבה על הצלחת התרופות הביולוגיות לאסתמה: "הן מורידות את הצורך בסטרואידים סיסטמיים, מורידות התלקחויות באסתמה אלרגית. לאחרונה נכנס טיפול אנטי IL5 שהוביל לשיפור אדיר באיכות החיים של מטופלים שהיו ממש תלויים בסטרואידים סיסטמיים.  יש התקדמות אדירה בתחום הזה".

ד"ר ישראלי שני עסקה גם בטיפול ב-COPD, התמחות הרפואת ריאות, שכר הרופאים, ירידה בעישון והשפעתה על התחום, שילוב בין קליניקה ומחקר ועוד. בפינת המתמחה - ד"ר אייל מור, מתמחה בכירורגיה בשיבא, מתרגל נשימה מעגלית וטכניקת ריברת'ינג.

אם גם אתם מתמחים או סטאז'רים שרוצים להתראיין לפינת "המתמחה" – אם יש לכם נושא שתרצו להעלות, חוויות לשתף, אג'נדה לקדם, סתם להגיד מילים טובות על המנטור שלכם – מוזמנים להציע את עצמכם לפינה. רק שלחו מייל לכתובת [email protected] ונחזור אליכם.

לו"ז האזנה: 

4:21 מתי רפואת ריאות נכנסת לתמונה

9:33 הצד הפסימי של ריאות

11:29 הרמות השונות של אסתמה

16:28 מרופא המשפחה לרופא הריאות

20:00 COPD 

23:20 ירידה בעישון משפיעה על התחום?

30:30 בין קליניקה למחקר

36:20 שכר הרופאים

42:30 שאלות הקהל

51:44 פינת המתמחה - ד"ר אייל מור מתרגל נשימה מעגלית

האזנה נעימה!
לכל הפרקים של Doctalk

התכנית הוקלטה באולפני SPS

נושאים קשורים:  פודקאסט,  doctalk,  אסתמה,  אסתמה אלרגית,  ד"ר לילך ישראלי שני,  ריאות,  IL5,  תרופות ביולוגיות,  סטרואידים סיסטמיים,  COPD
תגובות