חדשות

"לניאדו" יכלול בדיקות הדמיה בתלת-ממד של הרחם והחצוצרות ביחידת ה-IVF

מנהל יחידת ה-IVF, ד"ר אמיר וינטראוב, אמר "יתרונותיה הבולטים של הבדיקה הם הימנעות מקרינת רנטגן, מחשיפה ליוד והדמיה תלת ממדית מדויקת יותר"

ד"ר אמיר וינטראוב, מנהל היחידה להפריה חוץ גופית ב"לניאדו". "ללמוד ולהעמיק בעשיית רפואת פוריות נכונה ומתקדמת". צילום: דוברות בית החולים

בית החולים "לניאדו" בנתניה הודיע כי יכלול בדיקות הידרוסונוגרפיה להדמיה תלת ממדית של הרחם והחצוצרות ביחידת ה-IVF שלו. השירות החדש הוא בשיתוף מכון האולטרה-סאונד הגינקולוגי באגף נשים ויולדות בבית החולים.

לקריאה נוספת:

הבדיקה מייצרת סדרת הדמיות אולטרה-סאונד של איברי האגן, שמטרתן לבדוק את תקינותם של חלל הרחם והחצוצרות. ההדמיה התלת ממדית מעניקה תמונת מצב מיטבית של חלל הרחם ומשמשת להערכת אי פריון, איבוד הריון חוזר, דימום לא סדיר – וכן כדי לשלול ממצאים חשודים כמו פוליפים, הידבקויות, חסימות, מומים ועוד.

בנוסף מאפשרת הבדיקה לבצע הערכה של חלל הרחם לקראת טיפולי IVF.

את הבדיקות יבצע ד"ר אמיר וינטראוב, מנהל יחידת ה-IVF וסגן מנהל אגף נשים ויולדות. לדברי בית החולים, יש לו ניסיון רב בנושא זה מ"שערי צדק" ומבית חולים בקנדה שבו עבד.

ד"ר וינטראוב מסר, כי יתרונותיה הבולטים של הבדיקה הם הימנעות מקרינת רנטגן, מחשיפה ליוד והדמיה תלת ממדית מדויקת יותר. הכאב הנלווה לבדיקה פחות משמעותי מהכאב הנלווה לצילום רחם בשיטה הסטנדרטית.

ד"ר וינטראוב אמר: "בדיקה זאת מתבצעת בדרך כלל בתחילת טיפולי הפוריות. הניסיון שלי בתחום מלמד שהבדיקה יעילה, חוסכת חשיפה לקרינה ויוד ומתבצעת במינימום אי נוחות. המחקר הרפואי שבוצע בנושא הזה מעיד שהיא מעניקה לרופא המטפל מידע רב ואיכותי על מנת שיוכל לבחור את דרך הטיפול המתאימה למטופלת ספציפית. אנו עובדים עתה על הכנסת שירותים נוספים ליחידת ה-IVF".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "לניאדו",  ד"ר אמיר וינטראוב,  הדמיה,  תלת ממד
תגובות
אנונימי/ת
17.12.2017, 20:37

אבל רק לנשים נשואות ושומרות שבת.