• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

בקשה לתביעה ייצוגית נגד ה"כללית": ההטבות לעובדים על חשבון המבוטחים

התובעת, מבוטחת ה"כללית", מבקשת מהקופה להשית את המס על העובדים שנהנו מההטבות ולא לממנו מתקציב הקופה. עלות התביעה מוערכת בכ־182 מיליון שקל

מטה הנהלת "כללית". (מקור: ויקיפדיה)

עובדי שירותי בריאות כללית זכו להטבות פרסונל בעלות של עשרות מיליוני שקלים לאורך עשרות שנים, שמשמעותן הטבות מס של כ־16 מיליון שקל לשנה על חשבון הקופה וכתוצאה מכך על חשבון איכות השירותים והתרופות הניתנים לכלל מטופליה. כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי מרכז.

"ישראל היום", המדווח על כך הבוקר (ג'), מציין כי עלות התביעה מוערכת בכ־182 מיליון שקל או פיצוי של 1,500 שקל לכל מבוטח ה"כללית" שיצטרף לתביעה. התובעת היא מרים בנתורה, מבוטחת ה"כללית" ואם לשלושה מאשקלון, המבקשת מהקופה להשית את המס על העובדים שנהנו מההטבות ולא לממנו מתקציב הקופה.

הטבות פרסונל בקופה כוללות, בין השאר, מתן תרופות ללא תשלום, פטור או הנחה מתשלום השתתפות עצמית לעובדיה, בני זוגם וילדיהם (עד גיל 18) וכן לגימלאי הקופה. העיתון מציין כי בבדיקה של מבקר המדינה ב־2013 עלה כי עלות ההטבות לעובדי ה"כללית" עומדת על 82 מיליון שקל בשנה.

ב־2009 הגישה עתירה לבג"צ "קרן דולב לצדק חברתי" בדרישה להפסיק להעניק הטבות אלו. בג"צ נתן ל"כללית" פרק זמן של שנה לעבור למתן הטבות דרך תלוש השכר של העובדים. ההחלטה שניתנה ב־2012 טרם יושמה.

את הבקשה לתביעה הייצוגית החדשה הגישו עו"ד טל לביא ועו"ד יוחי גבע. בדיווח מצוטטת עו"ד לביא: "שירותי בריאות כללית הוסיפה חטא על פשע כאשר לא רק שלא הסדירה את נושא המיסוי אלא אף דרשה ממשרד הבריאות תוספת של כשבעה מיליון שקל בשנה לתשלום הטבות המס".

תגובת שירותי בריאות כללית המתפרסמת בעיתון: "כללית פועלת בעניין זה, שכבר נדון בעבר בערכאות, בהתאם להוראות כל דין, באישור הגורמים המוסמכים ומכוח הסכמים מחייבים".

נושאים קשורים:  חדשות,  תביעה ייצוגית,  שירותי בריאות כללית,  הטבות לעובדים
תגובות
אנונימי/ת
16.05.2018, 19:22

כמה צרות עין, רע ורעל נוטפים מה"מבוטחת" הזאת. מה קרה? עובדי חברת חשמל מקבלים הטבות בצריכת החשמל, ומקומות עבודה ציבוריים אחרים מספקים הטבות לעובדיהם, אך היא המאוסה נטפלת לעובדי הכללית? כנראה שהיא שייכת לאותו זן של הישראלי המכוער, הממורמר, שמיבב "אכלו לי, שתו חי".

אנונימי/ת
16.05.2018, 19:33

התגובה מבישה. יש גם תגובה לעניין עצמו? והאם שחיתות חברת החשמל היא נר לרגלינו?

אנונימי/ת
16.05.2018, 21:27

למה זה "על חשבון המבוטחים"?

אנונימי/ת
17.05.2018, 19:43

כי הקופה מקבלת תקציב כדי לתת שירות רפואי. לא כדי לתת תרופות בחינם לעובדים. זוהי הטבה לא חוקית שלא קיימת בשום קופה. על שכר לעובדים משלמים מס. על תרופות בחינם לא. כמו כן בכסף הזה אפשר היה לפתוח כמה מכונים להתפתחות הילד, או להרחיב את הטיפולבחולים מרותקים לבית , ועוד...

אנונימי/ת
16.05.2018, 21:27

למה זה "על חשבון המבוטחים"?

אנונימי/ת
17.05.2018, 20:50

לדעתי חלוקת תרופות חינם ע"י קופה לעובדיה ומשפחתם זו הטבה פסולה מהיסוד, מעבר לכך כמה פעמים שמעתם כרופאים מטופל שאומר אני לא צריך מרשם , " אני מקבל את זה דרך אמא שלי היא עובדת בכללית" או דרך דודה שלי? הקופה אמורה להשתמש בתקציב שלה בכדי לטפל בכל המטופלים ללא הבדל , עובדה שנוהג פסול זה לא קיים בקופות האחרות .

אנונימי/ת
18.05.2018, 14:30

בנוסף לעיל, הכללית וכן "מכבי", מעלים את סכומי ההשתתפות העצמית של הלקוחה, לקבלת שרות יעוץ הנקה! בעוד ליועצות ההנקה (אינן עובדות הקופה) , משאירים את סכום הכנסתן הקבוע והנמוך! ...
הכללית ומכבי, באלגנטיות זוחלת, שוחקות את המבוטחת, את נותנת השרות הקנוי, בעוד הרווח - לעצמה!

אנונימי/ת
21.05.2018, 19:13

הקופה הזו גם עושה שימוש לא מבוקר בכספי הציבור עם סרטי פרסומת בטלוויזיה ובעיתנות הכתובה , אתם זוכרים את חמודי ? הוא עולה כמה מיליוני שקלים בשנה.
הם גם לא צריכים מרכז לוגיסטי בשוהם בעלות של עשרות מיליוני שקלים ועוד הרשימה ארוכה , רק מכמות הלחם והריבה שזורקים כל יום בחדרי האוכל במרפאות בבתי החולים של הכללית היה אפשר לרפא עוד אלפי אנשים. הכללית פועלת כמו מפלגה קומינסטית בזבזנית שהכל מגיע לה , בריון הכפר.

אנונימי/ת
23.05.2018, 22:14

למה לא מדברים על עובדי חברת חשמל? הטבות שלהם פי כמה וכמה גדולים מהטבות של עובדי הכללית.
וחוץ מזה מקצוע סיעוד הכי לא מתוגמל ביחס להקף העומס והדרישות.