חדשות

נבחרה מנהלת לפרויקט הלאומי להקמת תשתית למחקר גנומי וקליני

ד"ר יעל וילה החלה בתפקידה כמנהלת פרויקט "פסיפס" להקמת תשתית דיגיטלית למחקר רפואי גנומי וקליני ולרפואה מותאמת אישית בישראל

ד"ר יעל וילה, מנהלת הפרויקט הלאומי פסיפס

ד"ר יעל וילה נכנסה אתמול (ד') לתפקידה החדש כמנהלת מיזם "פסיפס" ותוביל את הקמת התשתית הלאומית למחקר על בסיס מידע רפואי גנומי וקליני. התשתית מיועדת לשמש חוקרים מהאקדמיה וממערכת הבריאות ותעשיית התרופות והיא חלק מהמאמץ הממשלתי להפוך את עולם הבריאות הדיגיטלית למנוע צמיחה.

ד"ר וילה שימשה בתפקידה האחרון כסגנית נשיא בחברת סיסקו העולמית ומנהלת מרכז המחקר והפיתוח של החברה בירושלים. יש לה תואר ראשון בסטטיסטיקה ומדעי המחשב, תואר שני בסטטיסטיקה יישומית ודוקטורט בסטטיסטיקה – כולם מאוניברסיטת תל אביב. היא מומחית באבטחת מידע ובנושאי הסייבר וכן גם בהקשר להונאה פיננסית, בריאות דיגיטלית, ביג-דאטה ומדע נתונים. בעבר היתה מנכ"לית ומנהלת הטכנולוגיה של מרכז המצוינות של חברת EMC.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בירך את ד"ר וילה עם כניסתה לתפקיד והביע תקווה שתצעיד את המיזם קדימה ותממש את הפוטנציאל האדיר הגלום בו.

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, הממונה על המטה הלאומי "ישראל דיגיטלית", הוסיפה: "המטה הלאומי ישראל דיגיטלית שבמשרד לשוויון חברתי מוביל את מהפכת הדיגיטציה של ישראל. מרכיב חשוב במהפכה זאת הוא יצירת הבריאות הדיגיטלית כמנוע צמיחה למשק הישראלי. מיזם פסיפס הוא נדבך משמעותי בתהליך הזה.

"אנו רואים בפסיפס פרויקט דגל בעל פוטנציאל עצום למשק ולחברה בישראל. לאזרחי ישראל מגיעה רפואה מתקדמת ומותאמת אישית. פרויקט פסיפס יסייע בהגשמת המטרה הזאת".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר: ״אני שמח שמנהלת עם רקורד והצלחות מוכחות במגזר הפרטי מגיעה לתפקיד הקריטי הזה במערכת הציבורית. מיזם פסיפס הוא מאבני היסוד במהפכת הבריאות הדיגיטלית".

יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ, ציינה: "פרויקט פסיפס נועד לאפשר גישה של חוקרים למאגרים גנומיים וקליניים לשם קיום מחקר עדכני, מדויק ומותאם אישית לשם קידום הרפואה בישראל. הפרויקט מצטרף ליוזמות נוספות של ות"ת ואחרים לקידום המחקר בתחומי הרפואה המותאמת אישית".

נושאים קשורים:  ד"ר יעל וילה,  פרויקט פסיפס,  מחקר גנומי,  חדשות,  גילה גמליאל,  מינוי
תגובות