חדשות

המרכז הרפואי "הדסה" מציע בדיקה לא פולשנית לזיהוי סיכון לאלצהיימר

הבדיקה מוצעת לא במסגרת מחקרית. מיועדת במיוחד לסיוע באבחון מוקדם לצורך הערכת סיכון לאלצהיימר בקרב מי שיש לו היסטוריה משפחתית של המחלה

המרכז הרפואי הדסה מציע שירות חדש: בדיקת מוח לא פולשנית באמצעות PET-CT לזיהוי חלבון הקשור בסיכון לחלות באלצהיימר. הבדיקה היא לא במסגרת מחקר ומוצעת במיוחד לאנשים עם היסטוריה משפחתית של המחלה. בית החולים מסר כי הבדיקה עשויה לסייע באבחון מוקדם כשקיים חשד להופעת המחלה בשלב מאוחר יותר של החיים.

פרופ' סימונה בן חיים, מנהלת המחלקה לרפואה גרעינית וביו-פיזיקה בבית החולים שביצעה את הבדיקה הזאת במסגרת מחקרית בישראל הסבירה: "סריקת המוח ב-PET-CT נעשית עם חומר ניגוד רדיואקטיבי מיוחד. החומר – ויזמיל – מוזרק לנבדק ומסוגל לזהות הימצאות חלבון בטא עמילואיד שהוכח במחקרים רבים שהימצאותו במוח קשורה לסיכון לאלצהיימר".

את החומר מספקת חברת הבת של הדסה, ש.ר.י, המתמחה בפיתוח חומרי הדמיה מולקולריים לשימוש בהדמיות. את החברה מנהל פרופ' אייל משעני והיא חתמה על הסכם עם חברת GE ליצור ושיווק בלעדי של חומר ההדמיה VIZAMYL.

ד"ר דנה אקשטיין, מנהלת המחלקה לנוירולוגיה הוסיפה: "הבדיקה מומלצת לאחר היוועצות עם נוירולוג ויש צורך להיוועץ שנית עם נוירולוג לאחר שמתקבלות תוצאותיה. על פי תוצאת הבדיקה, הנוירולוג המטפל יוכל להמליץ על הטיפול המותאם שיכול לעכב את התקדמות המחלה. הבדיקה משמעותית בחשיבותה בגילאים צעירים יחסית כאשר מדובר בדמנציה בשלביה הראשוניים. על פי הבדיקה נוכל להעריך האם זו דמנציה שמקורה באלצהיימר או בשל מחלה אחרת – ובהתאם לתת תרופות נכונות וטיפול מתאים."

נושאים קשורים:  חדשות,  PET-CT,  המרכז הרפואי "הדסה",  אלצהיימר,  פרופ' אייל משעני,  ד"ר דנה אקשטיין
תגובות
אנונימי/ת
06.08.2019, 17:24

מיותר לחלוטין בהעדר טיפול מונע,רק יגרום לתסכול.
קידום מכירות של מוצר מיותר ותו לו