פודקאסט

"חשוב שהמטופלים יידעו על האופציות, כך שברגע שהם מרגישים את הצורך למשהו אחר, נהיה מוכנים כולנו"

ד"ר סיימון ישראלי קורן התארח ב-Doctalk לשיחה עם מאיה רונן על חשיבות הטיפולים המתקדמים לפרקינסון כמשפרי איכות חיי המטופלים ובני משפחתם

22.11.2019, 11:30

בישראל חיים היום כ-30 אלף חולי פרקינסון, כ-10% מהם נמצאים בשלב מתקדם של המחלה. למחלה קיים טיפול תרופתי יעיל מאוד בכל הקשור להקלה על הסימפטומים, אך טרם נמצא טיפול אשר יכול להאט את התקדמות המחלה.

אילו טיפולים ותרופות קיימים כדי להקל על מצבם ואילו חידושים קיימים בתחום טיפול בחולי פרקינסון מתקדם? על כך ועוד שוחחה מאיה רונן עם ד"ר סיימון ישראלי קורן, רופא בכיר במכון להפרעות תנועה במחלקה הנוירולוגית, המרכז הרפואי ע"ש שיבא, בפרק חדש של Doctalk, הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל.

"כל פעם שמעלים את המינון החולה מרגיש שהמחלה מידרדרת, אבל חשוב להדגיש את זה שכאשר מגיבים בזמן עם טיפול אפשר להקל מאוד על הסימפטומים ולשפר את איכות החיים" הסביר ד"ר ישראלי. "יש מזל שיש כל כך הרבה אופציות ולכן כמעט לכל בעיה יש לנו מענה יעיל", הוסיף. ד"ר ישראלי הרחיב בין השאר על הטיפולים המוצעים היום לחולי פרקינסון מתקדם: "הטיפולים מאפשרים שליטה טובה יותר במצבי OFF – שזה מצבים שקשה לחולה לתפקד בגלל נוקשות, איטיות ורעד ומצבי דיסקינזיה כאשר יש עודף תנועה ומין תנועות של ריקוד. פשוט לוחצים על המשאבה על כפתור אשר נותן תוספת מיידית במצב הראשון ובמצב של עודף תנועה אפשר לכבות ואז להדליק בחזרה כעבור כמה דקות."

עוד הוסיף ד"ר קורן "כאשר החולה מתמיד, מקפיד ומשקיע בטיפולים האלו אז רואים את התוצאות הטובות ביותר, ואפשר אפילו להגיע לכושר גופני טוב יותר מאשר המצב לפני האבחנה. כל רופא שרואה אנשים עם פרקינסון מכיר אנשים כאלו. זה לא קל אבל זה אפשרי. חשוב שהם ידעו על האופציות האלו כך שברגע שהם מרגישים את הצורך למשהו אחר נהיה מוכנים כולנו, ולא נגיע למשבר ולא נגיע למצב שחולה אחרי טיפול מתקדם מרוצה מהתוצאות אך מרגיש פספוס מסויים שלא עשה את הטיפול עוד כמה שנים קודם. וזה משהו שקורה לא מעט, סיכם ד"ר סיימון.

לו"ז האזנה:

(3:40) התאמת הטיפול ושלבי המחלה

(14:55) פרמטרים בבחירת הטיפול

(24:40) טיפול באמצעות דאודופה


(28:53)סיפור מקרה


(32:50) תיאום ציפיות ושגרת חיי מטופל


(40:50) אפקטיביות טיפולים נלווים

האזנה נעימה!

הפרק בחסות חברת abbvie

התכנית הוקלטה באולפני SPS

נושאים קשורים:  פודקאסט,  פרקינסון מתקדם,  ד"ר סיימון ישראלי קורן,  פרקינסון