• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ליצמן למנהלי בתי החולים: "נשלב ידיים כדי לעבור את החורף בשלום"

נציגי בתי החולים הציבוריים ובכירים מהאוצר זומנו לדיון היערכות במשרד הבריאות על רקע המצוקה התקציבית של ממשלת המעבר

סגן שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות, נציגי בתי החולים והאוצר בדיון. צילום: משרד הבריאות

משרד הבריאות נערך למה שהוא מגדיר "תקציב ממשלת מעבר". לשם כך זימנו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב פגישה מיוחדת עם נציגים מהנהלות בתי החולים הציבוריים ובכירים מהאוצר כדי להתכונן לתקופה הקרובה.

"לאור האירועים הפוליטיים המתמשכים ובסימן ההיערכות לחורף", אמר ליצמן לנוכחים, "יהיה על כולם לשלב ידיים כדי לצלוח את עונת החורף הקרובה מול קושי תקציבי ומצוקה תקציבים. הדרישות שלנו לתקציב עבור משרד הבריאות ומערכת הבריאות לא השתנו. אבל כולנו יחד נרתמים להשגת תוספת המשאבים הנדרשת. אנחנו נמצאים בתקופת מעבר ועונת החורף. אני יודע ומוקיר את יכולותיהם של צוותי הרפואה הישראליים שהן מהגבוהות בעולם ואת המחויבות שלהם לתת טיפול ומזור למטופלים גם בתקופה הקרובה שהיא מאתגרת לכולנו. נפעל להביא את המשאבים הדרושים כשנגיע לקרקע יציבה״.

בר סימן טוב הוסיף כי "כל הנוכחים מבינים את גודל המשימה והאחריות הרובצת על כתפם" והודיע כי הנהלת המשרד מתכננת סדרת פגישות נוספות  עם גורמי השטח ועם מנהלי בתי חולים נוספים. הפגישות יתנהלו במתכונת דומה "על מנת להתכונן ולתכלל את האירועים יחד כמערכת אחת.

"ברור לנו שהמצב הנוכחי איננו אידאלי מבחינה תקציבית", אמר המנכ"ל. "אבל יהיה זמן ומקום לדון על הדברים והמטרה המיידית של כולם היא לעבור את התקופה הקרובה ביציבות ותוך מתן שירות מיטבי למטופלים. אני מאמין בצוותים ובדרגים הניהוליים ויודע שהם רתומים למשימה גם בתקופת אי ודאות פוליטית״.

הודעת דוברות משרד הבריאות לא סיפקה פרטים כיצד בדיוק מתכוונים לבצע את ההיערכות למצב הזה.

נושאים קשורים:  תקציב הבריאות,  ממשלת מעבר,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
29.11.2019, 09:25

איך הוא ישלב ידיים עם מנהלות בתי חולים ?!

29.11.2019, 09:48

"שילוב ידיים" הוא ביטוי שבשיח הישראלי משמעותו "ראו חברים, אין לנו כסף ולא משאבים, והאמת היא שגם איננו סופרים אתכם. אתם תמשיכו לעבוד בתת תנאים וללא פתרונות ואנחנו נמשיך במדיניות אחרינו המבול".

אנונימי/ת
29.11.2019, 15:32

לשלב ידיים ולהתפלל. תכנית מעולה.