• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

רוטשטיין: "סיום עבודת ועדת הסל דמה ללידה מכשירנית לאחר הריון בסיכון גבוה"

עם פרסום המלצותיה של ועדת סל התרופות ל-2020, מנכ"ל משרד הבריאות: "לא האמנתי בתחילת הדרך ש-500 מיליון שקל יספיקו - היה פה באמת נס"

שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל "הדסה", יו"ר ועדת סל התרופות 2020 פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: "הדסה")

עם הגשת סיכום המלצות ועדת סל התרופות לשנת 2020 לשר הבריאות, אמר הבוקר יו"ר ועדת סל התרופות, פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל "הדסה": "סיום עבודת הוועדה לשנה זאת דומה בעיני ללידה מכשירנית לאחר הריון בסיכון גבוה. במאמץ-על של כל הצוותים ששילבו ידיים - צוות משרד הבריאות, מהאוצר, קופות החולים, אנשי ציבור, רופאים ואחיות - שהרכיבו  את הוועדה השנה, נולד תינוק די מוצלח שלמרות המצוקה העוברית, יצא כשהוא מכיל את כל מה שניתן היה להטעינו באילוצים הקשים שאפפו את לידתו".

פרופ' רוטשטיין אמר עוד כי "סל הבריאות 2020 נותן פתרונות להתקדמות הטכנולוגית העכשווית בשטחי רפואה מגוונים במאמץ שכלל השנה גם את חברות הטכנולוגיה והתרופות. נדחסו אל קרביו פתרונות שיסייעו לתושבי ישראל להירפא באמצעות תרופות מתקדמות ומאוד יקרות; לקבל את מיטב השכלולים הטכנולוגיים, תוך שאנו זוכרים מצוין את כל מה שהוועדה לא הצליחה לכלול השנה בסל ויכול היה לתת מענה מצוין לצורך הבריאותי של הציבור".

פרופ' רוטשטיין הודה לחברי הוועדה ולשאר הצוותים "שעשו הרבה מעבר למצופה מהם בעת הזאת" ובמיוחד ציין את ד"ר אסנת לוקסנבורג, מנהלת חטיבת טכנולוגיות רפואיות, מידע ומחקר במשרד הבריאות וצוותה, "אשר ניצחו בגאון על מלאכת הוועדה".

שר הבריאות ליצמן מסר בתגובתו: "זו בשורה ותקווה ממשית לחולים והישג חשוב למערכת הבריאות. לא היה פשוט לכולנו השנה בתוך אי ודאות פוליטית שגרמה גם לאי ודאות תקציבית. סל התרופות 2020 כולל בתוכו לדעתי הישגים דרמטיים לציבור החולים. אני גאה בתוצאה שהגישה הוועדה.

"אינני מתערב בנעשה בדיוני ועדת הסל ומשאיר את ההחלטות לחברי הוועדה", ציין ליצמן, "אך אני מכיר מקרוב את העבודה הקשה שעשו חבריה השנה ואת המשימות הלא פשוטות שעמדו בפניהם, בבואם להכריע בסוגיות שיש בהן פיקוח נפש ממש. לצערי, תקציב הסל אף פעם לא מספיק לכל הצרכים. פעלנו להשיג תקציב ונאבקנו שלא יקוצץ לעומת השנה הקודמת. לדעתי, יש צורך להוסיף מעל 500 מיליון שקל".

ליצמן חלק שבחים לפרופ’ רוטשטיין, "שעשה עבודה נהדרת, בנחישות וביצירתיות, במסירות רבה ובשקיפות ראויה לשבח, בתנאים לא פשוטים" והודה במיוחד לד"ר לוקסנבורג ו"לכל חברי הוועדה, שעמדו במשימה הגדולה באחריות ציבורית ומתוך שליחות קודש למען ציבור החולים".

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, הוסיף: "הפעם היה פה באמת נס. לא מעט בשורות יש בסל השנה: הרבה מאוד השקעה במניעה ראשונית - החל מחיסון נגד חצבת למבוגרים ועד בדיקות סקר למחלת דושן וגם למניעת סיבוכים; יש בסל מענה לאוכלוסיות רחבות – חולי סוכרת ובמחלות אחרות. יש לראשונה מאז שנים רבות תרופה פסיכיאטרית חדשה לדיכאון עמיד. ההרחבה החיונית של הזכאות למכשירי שמיעה התאפשרה בזכות הירידה בעלויות. ויש כמובן מענה הולם לצרכים האונקולוגיים".

בר סימן טוב הודה: "התקשיתי להאמין בתחילת הדרך ש-500 מיליון שקל יספיקו. אולם העובדה שהספיקו אכן היתה נס וזה קרה בזכות פרופ' רוטשטיין, שהבין שאי אפשר שבמשמרת שלו תרופות חיוניות יישארו בחוץ. הוא הפשיל שרוולים ונכנס למו"מ בעצמו, בלילות (מול חברות התרופות)".

עוד אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "יש כלל בשירות המדינה - אסור לפרגן בתקופת בחירות. ישראל לא מפורסמת בעמידה בכללים, אך בכלל הזה יש דבקות מעוררת השראה. עד כדי כך שיש כאלה שאומרים שיש ממצאים ארכיאולוגיים שבתקופות שבהן ישראל לא היתה בסבבי בחירות אינסופיים, גם הקפידו על הכלל הזה. לא אפר את הכלל - אך פטור בלא כלום אי אפשר", והודה לפרופ' רוטשטיין "על שלקח על עצמו את המשימה. "אני יודע שלא תיאר לעצמו כמה מורכב זה יהיה. אך הוא עמד בכך בגבורה ותוך הטבעת חותם", הוסיף בר סימן טוב. כן הודה לחברי הוועדה וטרח גם להודות לשר האוצר – שלא נכח בתדרוך לתקשורת – "שבמהלך הקדנציה שלו ידע לתת את הקשב הנכון לנושאי הבריאות". כן בירך את שר הבריאות, "שבזכותו תרחשה קפיצת המדרגה ל-500 מיליון שקל ובזכותו היא גם נשתמרה. אני מקווה שנצליח לעשות את קפיצת המדרגה הבאה".

נושאים קשורים:  סל התרופות,  המלצות ועדת סל התרופות,  פרופ' זאב רוטשטיין,  שר האוצר יעקב ליצמן,  חדשות,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות
אנונימי/ת
22.01.2020, 10:38

למה גברים חושבים שהם מבינים משהו בלידות?אין אנלוגיה אחרת?

אנונימי/ת
22.01.2020, 17:59

הוא התכוון מהפרספקטיבה של המיילד, ולא מהפרספקטיבה של היולדת.