קורונה בישראל

אח במחלקת הקורונה ב"פדה-פוריה" נבחר להדליק משואה ביום העצמאות

אחמד בלאונה, אח בכיר במחלקה לטיפול נמרץ לב ובמחלקת הקורונה, שייצג את צוות המרכז הרפואי בטקס הדלקת המשואות: "זו גאווה גדולה. לסיעוד יש תפקיד מרכזי וקשה בטיפול בחולי הקורונה ובחולים בכלל"

אחמד בלאונה. "מרגש אותי לראות שהעבודה הקשה שלנו אכן זוכה להכרה ולהוקרה". צילום: דוברות "פדה-פוריה"

אחמד בלאונה, אח בכיר במחלקה לטיפול נמרץ לב ובמחלקת הקורונה במרכז הרפואי פדה-פוריה שליד טבריה, נבחר להדליק משואה ולייצג את צוות המרכז הרפואי בטקס הממלכתי של הדלקת משואות יום העצמאות. הוא יהיה הנציג השני ממערכת הבריאות הציבורית המתמודדת עתה עם מגיפת הקורונה שנבחר ליטול חלק בטקס השנתי המסורתי. זאת, כדי להדגיש את ההערכה העמוקה שרוחש הציבור לפעילותם המסורה של הצוותים הרפואיים.

לפני חמישה ימים נבחרה להדליק משואה גם פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא, שהיתה ממקימות יחידת הקורונה הראשונה בישראל.

בלאונה, בן 39, יליד היישוב הבדואי ואדי חמאם שליד טבריה, אב לשלושה, נשוי לסלאם, רוקחת במקצועה, למד סיעוד באוניברסיטת תל אביב ועבד 11 שנים בבית החולים בילינסון. הוא עבר למרכז הרפואי פדה-פוריה עם פתיחת יחידת ניתוחי הלב בבית החולים לפני כשש שנים.

עם הבשורה על בחירתו על ידי שרת התרבות מירי רגב, אמר בלאונה: "הייתי מופתע מאוד. ההודעה על בחירתי התקבלה במהלך העבודה במחלקה הייעודית לחולי קורונה".

בבית החולים טופלו עד כה עשרות חולי קורונה, שישה מהם כבר החלימו. בלאונה היה בצוות הסיעודי שטיפל בחולה הקורונה המורכב והקשה הראשון בישראל - נהג אוטובוס התיירים. הוא אושפז במצב קשה והיה חשש כבד לחייו. "הוא הורדם והונשם", סיפר בלאונה, "עבדנו מאד קשה כדי לייצב אותו. אחרי שנגמל מהנשמה והרגיש יותר טוב, שוחחתי איתו ורק אז סיפרתי לו מה עבר ואיך טיפלנו בו. הוא מאוד התרגש. כל הזמן הודה לכל הצוות שהציל את חייו. היום שבו התחיל להתאושש היה יום מאד משמח לכולנו", הוסיף בלאונה.

על בחירתו אמר: "עבורי זה כבוד גדול וגאווה גדולה לכולנו. שיתפתי בהתרגשות שלי את השרה ואת המנהלת בפועל של בית החולים, ד"ר הגר מזרחי. אני מרגיש שנבחרתי לייצג את בית החולים ואת כל צוות הסיעוד. לסיעוד יש תפקיד מרכזי וקשה בטיפול בחולי הקורונה ובחולים בכלל. אנחנו תמיד בחזית הטיפול. מרגש אותי לראות שהעבודה הקשה שלנו אכן זוכה להכרה ולהוקרה".

מיד עם היוודע דבר בחירתו בירכה את אחמד בלאונה מלכה אמר-מדמון, מנהלת הסיעוד ב"פדה-פוריה": "כולנו גאים על בחירתך. בעשייתך אתה משקף את ערכי החזון של המרכז הרפואי - חתירה למצוינות בעשייה היומיומית ומתוך חמלה, ענווה ומתן כבוד הדדי לזולת. קיימת בך נכונות והיענות מיידית למשימות חדשניות שדורשות השקעה, התמדה ולמידה. אנחנו גאים ביכולות הללו המבטאות את רוח המרכז הרפואי".

ד"ר מזרחי, מנהלת המרכז הרפואי (בפועל), הוסיפה: "אני מודה לשרה רגב על בחירת נציג מהמרכז הרפואי פדה-פוריה לטקס הדלקת המשואות. זו גאווה וכבוד גדול לכל הצוות המגויס עם כל הלב והנשמה ועומד בגאווה ובנחישות בחזית המלחמה בנגיף הקורונה. זכינו שיש לנו צוות מסור כל כך, שמגיע לבית החולים מתוך תחושת שליחות ומחויבות עמוקה למטופלים, לבני משפחותיהם ולקהילה. אנו שמחים ונרגשים על שזכינו בהוקרה ובהערכה של המדינה כולה. זה נותן לנו את העוצמה והיכולת להמשיך בכל הכוח".

נושאים קשורים:  אחמד בלאונה,  יום העצמאות,  טקס הדלקת משואות,  נגיף הקורונה,  אחים ואחיות,  קורונה,  סיעוד,  ד"ר הגר מזרחי,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות
אנונימי/ת
17.04.2020, 13:56

כמה לא מפתיע שגם בסיעוד מתוך כל הנשים שעובדות ככ קשה, יבחר גבר כראוי להדלק משואה...