קורונה בישראל

משרד הבריאות ביטל את תפקיד הפרויקטור המיוחד לבתי האבות

לאחר מו"מ עם אחד המועמדים לתפקיד, הודיע הבוקר משרד הבריאות כי ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת רפואה, תהיה אחראית לנושא בתי האבות | יו"ר ארגון בתי האבות: "המדינה עושה 'שיטת מצליח' על חשבון הקשישים"

דיירת בבית אבות. אילוסטרציה

משרד הבריאות ביטל את תפקיד הפרויקטור המיוחד לטיפול בבתי האבות ודיור מוגן. "נבדקו מספר מועמדים ואף התחיל הליך מו"מ עם אחד מהם, אך זה לא הסתייע", מסר הבוקר דובר משרד הבריאות בתשובה לפניית "דוקטורס אונלי", יממה אחת בלבד לאחר שעלה שמו של ד"ר איתמר עופר, מנכ"ל "צבר רפואה" כמועמד לתפקיד עליו המליצה ד"ר ורד עזרא מהנהלת משרד הבריאות. עד כה שימש פרופ' רוני גמזו, מנהל "איכילוב" בתפקיד זה במינוי חירום מיוחד וסיים את תפקידו, שהיה מוגבל לפרק זמן קצר.

הבוקר נודע כי ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות, תהיה אחראית לנושא בתי האבות וכי כבר השתתפה הבוקר בישיבת עבודה עם קודמה בתפקיד, פרופ' גמזו.

ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות. המליצה על מועמד לתפקיד שלקחה על עצמה

בדיווח ב"ישראל היום" הבוקר (ב') צוטט ד"ר עופר: "לא חיפשתי ג'ובים. ביקשו ממני להתגייס לתפקיד הזה. בעיניי זו משימה לאומית לכן אמרתי כן. אבל אתמול התקשרו אלי ממשרד הבריאות ונאמר לי שזה בוטל".

בשל המשבר הקשה בבתי האבות – תמותת דיירים שנחשפו לנגיף הקורונה, היעדר בדיקות במשך תקופה ארוכה וכשלים אחרים שנתגלו - מונה פרופ' גמזו לתפקיד הזה על ידי שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן. לפני כשבועיים הגיש פרופ' גמזו את המלצותיו כיצד לטפל בנושא בתי האבות בכל הנוגע לטיפול, בדיקות ובידוד חולים אם יתגלו, והמליץ על הקמת מטה מרכזי מיוחד לניהול המשבר.

מעל שליש ממספר המתים בישראל מהמחלה הגיעו מבתי האבות. רוני עוזרי, יו"ר א.ב.א - איגוד בתי האבות – הגיב אמש: "נראה שהמדינה עושה 'שיטת מצליח' על חשבונם של עשרות אלפי קשישים. התכנית המצוינת שגיבש פרופ' גמזו תישאר על הנייר וכבר עתה כאשר מסתמנת מגמת התמתנות בתחלואה, רואים הרבה דברים שמתפרקים.

"ביקשנו תגבור של פיקוד העורף בביצוע ביקורי משפחות ובתגובה הודיעו לנו שפיקוד העורף מפסיק לסייע לבתי האבות. ביקשנו מימון העלויות העצומות שבתי האבות מממנים בעצמם בחודשיים האחרונים וקיבלנו רק הבטחות. לצערנו הרב, בתי האבות והקשישים כנראה לא ממש מעניינים את המדינה. נראה שאפילו הבאתו של פרופ' גמזו לטיפול בנושא הזה היתה לא יותר מספין תקשורתי: אין תכנון לטווח ארוך ואין שום דאגה אמיתית לשלומם של דיירי בתי האבות והקשישים שמטופלים בהם".

נושאים קשורים:  ד"ר ורד עזרא,  פרופ' רוני גמזו,  קשישים,  בתי אבות,  נגיף הקורונה,  ד"ר איתמר עופר,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
04.05.2020, 21:55

למה לא עשתה כלום עד עכשיו .

אנונימי/ת
05.05.2020, 09:55

ברור היה ,לפחות לי , עוד לפני מינויו של פרופ' גמזו שמדובר בספין תקשורתי לשכך את גלי הביקורת המוצדקת על התנהלות המשרד לפני ובזמן המשבר .
לצערי זוהי תרבות ניהול והתנהלות המהדהדת והופכת לנורמה מקובלת - בהרבה תחומים בחיינו .
סדר עדיפויות שונה - איתור הכס"תח עלה למקום הראשון ( "הנה הקמנו ועדה...בלה בלה בלה ..." ) - אשרינו ?!

07.05.2020, 00:08

כמה חבל שמינוי גורם מקצועי יחודי לתחום בתי האבות בוטל. אין ספק שיש צורך בכך והשיקולים לביטולו הם כספיים ו/או מאבקי כוח.
יש מקום להיאבק על מינוי זה.