מחקרים - נגיף הקורונה

מה אתם יודעים על NEURO-COVID?

נוירולוגים איטלקים קוראים לאיסוף נתונים ולשיתוף פעולה לחקר הביטויים הנוירולוגיים בחולי קורונה

כיצד פוגע נגיף הקורונה במוח? צילום: אילוסטרציה

ביטויים נוירולוגיים של COVID-19 פורסמו בתיאורי מקרה בודדים ובסדרות שסיכמו את המקרים המועטים. מקרים אלה עשויים להיות קשורים לנוירו-טרופיזם פוטנציאלי של נגיף ה-SARS-COV-2, דבר שהודגם בעבר בוירוסים אחרים ממשפחה זו.

קבוצת נוירולוגים מאיטליה מתארת כעת מחקר חדש שאודותיו נכתב בכתב העת הרפואי Neurological Science, בשיתוף האגודה האיטלקית לנוירולוגיה ומחלקות נוירולוגיה בבתי חולים באיטליה.

במחקר הרופאים המשתתפים יגייסו באופן רציף את כל החולים עם תסמינים ו/או סימנים נוירולוגיים שהתרחשו בתחילת מחלה או כסיבוך של COVID-19. חולים מאושפזים יגויסו במחלקות נוירולוגיות או במחלקות קורונה עם הפניה ממומחים אחרים לנוירולוגים המשתתפים. חולים עם סימנים קליניים וסימנים נוירולוגיים יופנו גם מרופאים ראשוניים בקהילה.

המחקר יכלול איסוף נתונים מקיף, בצורה של טופס דיווח אלקטרוני (eCRF) שיתעד את כל הביטויים הנוירולוגיים האפשריים הכוללים את מערכת העצבים המרכזית, עצבים היקפיים ושרירים, יחד עם מעבדה קלינית (כולל נוזל שדרה, אם קיים), הדמיה, נתונים נוירולוגיים, נוירופיזיולוגיים ונוירופסיכולוגיים. כמו כן, מתוכנן מעקב לאחר השחרור בבית החולים (בקרב חולים מאושפזים) ומעקב לכלל החולים לאחר שלושה ושישה חודשים.

מתכנני מחקר רחב זה מציינים כי הם מאמינים שמחקר זה עשוי לעזור ליירט את כל קשת הביטויים הנוירולוגיים של COVID-19, ובהינתן הפיזור הגדול ברמה הלאומית, יכול לספק דגימה גדולה של חולים שתעמוד לרשות החוקרים לצורך שאלות מחקר עתידיות נוספות.

החוקרים מציינים כי ניתן לקדם ולהציע מחקרים תצפיתיים דומים ברמה הבינלאומית ובשיתוף פעולה כדי להגדיר טוב יותר את המעורבות הנוירולוגית של COVID-19.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  נוירולוגיה,  איטליה,  חדשות,  19-COVID,  מחקרים
תגובות