חומרים פסיכדליים

טיפול בפסיכדלים ופסיכותרפיה נתמכת פסיכדליה

ניסויים קליניים אקראיים תומכים ביעילות MDMA בטיפול ב-PTSD וביעילות פסילוסיבין בטיפול בדיכאון וחרדה הקשורה לסרטן

פטריות הזיה המכילות את החומר Psilocybin. אילוסטרציה

בסקירה מקיפה שפורסמה בכתב העת היוקרתי The American journal of psychiatry, צוות פסיכיאטרים בכירים, קובעי מדיניות מימון המחקר בבריאות הנפש בארה"ב, מספקים סיכום מבוסס ראיות של הספרות בנושא יישום קליני של תרופות פסיכדליות בהפרעות פסיכיאטריות.

מחברי הסקירה בצעו חיפושים ב-PubMed ו-PsycINFO באמצעות Ovid עבור מאמרים באנגלית, שפורסמו בכתבי עת עם ביקורת עמיתים, תוך שימוש במילות החיפוש "פסילוסיבין", "דיאתילאמיד", חומצה ליזרגית, "LSD", "איוואסקה", "3,4-methylenedioxymethamphetamine" ו-"MDMA" והכללת מחקרים שכללו ניסויים בבני אדם בלבד, שפורסמו בין 2007 ל-1 ביולי 2019. בסך הכל זוהו 1,603 מאמרים. מאמרים שלא הכילו את המונחים "ניסוי קליני", "טיפול" או "הדמיה" בכותרת או בתקציר לא נכללו. 161 המאמרים הנותרים נבדקו על ידי שני מחברים או יותר.

החוקרים זיהו 14 מאמרים שדיווחו על ניסויים קליניים מעוצבים היטב שחקרו את יעילותם של LSD,יMDMA, פסילוסיבין ואיוואסקה לטיפול בהפרעות במצב הרוח, חרדה, טראומה ומצבי לחץ, הפרעות הקשורות לשימוש בחומרים וממכרים וטיפול פליאטיבי בסוף החיים.

מחברי הסקירה מציינים כי הראיות המחקריות המשמעותיות ביותר בתחום קיימות עבור MDMA ופסילוסיבין, אשר הוגדרו על ידי ארגון המזון והתרופות האמריקני (FDA) כ"טיפולים פורצי דרך" להפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) ולדיכאון העמיד לטיפול, בהתאמה. המחקרים על LSD ואיוואסקה הינם תצפיתיים, אך עדויות זמינות מצביעות על כך שגם לתרופות אלה עשויות להיות השפעות טיפוליות בהפרעות פסיכיאטריות ספציפיות.

ניסויים קליניים אקראיים תומכים ביעילות MDMA בטיפול ב-PTSD וביעילות פסילוסיבין בטיפול בדיכאון וחרדה הקשורה לסרטן. גוף המחקר התומך בשימוש ב-LSD ובאיוואסקה ככלי טיפולי בהפרעות פסיכיאטריות הוא ראשוני, אם כי מבטיח. הנתונים שהצטברו בשלב זה אינם מספיקים לאישור FDA של תרכובת פסיכדלית כלשהי לשימוש קליני שגרתי בהפרעות פסיכיאטריות, אך יש צורך אקוטי להמשיך במחקר ממושך להבנת ואפיון יעילותם של פסיכדלים כטיפול בהפרעות פסיכיאטריות.

מקור: 

Reiff, C. M., Richman, E. E., Nemeroff, C. B., Carpenter, L. L., Widge, A. S., Rodriguez, C. I., Kalin, N. H., McDonald, W. M., & and the Work Group on Biomarkers and Novel Treatments, a Division of the American Psychiatric Association Council of Research (2020). Psychedelics and Psychedelic-Assisted Psychotherapy. The American journal of psychiatry177(5), 391–410. https://doi.org/10.1176/appi.ajp.2019.19010035

נושאים קשורים:  חומרים פסיכדליים,  פסילוסיבין,  MDMA,  מחקרים
תגובות