קורונה בישראל

בצה"ל נערכים לגל הקורונה השלישי: חיסונים לשפעת ונוהל יציאות קשוח

אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל מתריע כי הגל השלישי עלול להגיע לשיאו באוקטובר | הרמטכ"ל הורה לחסן את כלל החיילים בחיסון לשפעת, להרחיב את מערך הבדיקות בצה"ל ולהגביל את היציאות מהבסיסים

מעבדת בדיקות של צה"ל. אין קשר בין המצולמים לכתבה. צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90.

על פי הערכת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) בצה"ל שהוצגה בשבוע שעבר לרמטכ"ל אביב כוכבי, יש להיערך לגל שלישי במגיפת הקורונה שעלול להגיע לשיאו באוקטובר. לפי אותה הערכה, הגל השני נמצא עתה כמעט בשיא ובגל השלישי מספר הנדבקים והחולים בנגיף במשולב עם שפעת יהיה לכן הרבה יותר חמור.

צה"ל החל לרכוש חיסונים לשפעת כאשר המטרה לחסן במבצע מהיר את כל חיילי צה"ל. בשנה שעברה שיעור ההתחסנות של החיילים עמד על 50% בלבד. לפי דיווח של אמיר בוחבוט ב"וואלה", משרד הביטחון ייאלץ לשלם בעד החיסונים שירכוש עתה פי שלושה לעומת מחיריהם אשתקד.

במעבדה הצבאית לפיענוח בדיקות דיגום לקורונה יופעל בימים הקרובים רובוט שלישי. עד 29 ביולי המעבדה תוכל לפענח ולהציג תוצאות של כ-1,000 בדיקות ביום והתוצאות יימסרו לנבדק בתוך שלושה ימים לכל היותר.

חיל רפואה קבע כי חייל שיאובחן על תסמיני שפעת יבודד מיד ביחידתו, יעבור בדיקות ואם תישלל אפשרות שנדבק בנגיף קורונה, הוא יישלח להחלים בביתו. אם יתברר שנדבק בקורונה, יועבר לאחד מכפרי ההחלמה של צה"ל ויימצא שם במעקב ובטיפול חר"פ.

בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות שפורסמו בשבוע שעבר, בעקבותיהם שוחררו נדבקי קורונה וחשודים מבידוד פחת בכ-200 מספר החיילים שהיו בבידוד ביתי. בעקבות "סגר חלקי" של 21 ימי שהות בבסיסים מבלי לצאת לחופשות בבית, ירד מספר החיילים המבודדים בכ-4,000 רק בשבוע שעבר.

בהנחיות למפקדי היחידות והבסיסים הוטל עליהם לאסור על החיילים היוצאים לחופשות סופי שבוע לקיים מפגשים חברתיים קבוצתיים מעבר למגבלות שקבע משרד הבריאות, כן הימנעות מבילוי במועדונים, בבריכות ובאירועים המוניים אחרים שיש בהם התקהלויות וזאת כדי להימנע מהידבקות.

לפי חיל רפואה, 100% מהחיילים החולים הם במצב קל כאשר כ-40% מהם א-סימפטומטיים. חובשים מחר"פ בסיוע ניידות המשטרה הצבאית אוספים דגימות מחיילים שנשלחו לבידוד ביתי. בשבוע שעבר גם הונחו מפקדי היחידות ובסיסים על אי יציאה מהבסיסים במשך 21 יום. לאחר מכן ייאסר על החיילים מפגשים חברתיים קבוצתיים, בילוי במועדונים, בריכות ואירועים המוניים אחרים שיש בהם התקהלויות כדי להימנע מהידבקות.

נושאים קשורים:  קורונה,  צה"ל,  אביב כוכבי,  חיסונים,  בסיס צה"ל,  מגיפת הקורונה,  חדשות,  שפעת
תגובות