• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

פרויקטור הקורונה: "עוברת בי המחשבה להעביר את התפקיד למישהו אחר"

פרופ' רוני גמזו מגיב על הביקורת בעקבות דרישתו לאסור טיסות המוניות לאומן: "במקום להתעסק בטיסות, הממשלה צריכה להתגייס. כולם צריכים לעשות, לא רק הפרויקטור. מי שחושב שאני קוסם – טועה"

פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה. "גם הפגנה יכולה לגרום להדבקה, אבל לי אין כוח לאסור הפגנות". צילום: נועם ריבקין פלטון/ פלאש 90

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הגיב הבוקר (ה') בראיון לגל"צ על דברי יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, שכמו פוליטיקאים אחרים ביומיים האחרונים מתח עליו ביקורת חריפה בעקבות דרישתו לאסור טיסות המוניות של חסידי ברסלב לאומן, אוקראינה: "אחרי כל מה שקרה עד כה (עם העלייה בתחלואה בישובים חרדיים וגם באוקראינה) מנסים עוד לעשות מתווים לנסיעה לאומן? השתגעתם? ההתעסקות האובססיבית הזאת - שיו"ר הקואליציה יעשה מאמצים להורדת התחלואה".

בהמשך אמר פרופ' גמזו: "לפעמים עוברת אכן בי המחשבה להעביר את התפקיד הזה למישהו אחר. אני בלי כתב מינוי, בלי סמכויות ואני גם לא רוצה שהממשלה תדון בזה. אני רוצה שהממשלה תבין שהיא זאת שצריכה להתגייס. כולם צריכים לעשות, לא רק הפרויקטור. מי שחושב שאני קוסם - טועה. הייתי רוצה לראות את בעלי התפקידים ומקבלי ההחלטות דוחפים את כל המגזרים לפעול בהתאם להנחיות, במקום להתעסק בטיסות".

אתמול אמר ח"כ זוהר ש"הרבנים מנסים לייצר מתווה שכרגע פרופ' גמזו מונע. הוא בטוח שיש ביכולתו למנוע מישראלים להגיע לאומן, אבל הוא גם היה בטוח שיש ביכולתו להפסיק את ההפגנות בבלפור, ואותן הוא לא הצליח להפסיק. הוא התבטא בנושא ואמר שההפגנות הן לא דבר טוב ושזה פוגע בבריאות. הוא לא היה אקטיבי בעניין הזה כי הוא חושש מהתקשורת. הוא מפחד שהתקשורת תבקר אותו. במקום לחשוש מהתקשורת, שיתעסק בתכנים המקצועיים ויתחיל לפתור את עניין התחלואה. הנסיעה לאומן תקרה אם הוא ירצה או לא ירצה. במקום להתנגד לה נחרצות, שיתחיל להיערך לטיפול בנסיעה: שיצמצם את מספר הנוסעים, שייצר מתווה בריאותי נכון, שיהיה פרויקטור ולא ייתן לעניין הזה להתבשל ולכתוב מכתב לאוקראינים בלי הסכמת שר הבריאות וראש הממשלה".

פרופ' גמזו גם התראיין ל"כאן-רשת ב'": "מי שנמצא בתפקידים צריך לקבל החלטות קשות. אני הולך עם האמת המקצועית שלי. הקורונה מתלבשת על מדינות עם החלטות פוליטיות מדי ותפקידי למנוע אותן. אני מתנצל על שלא יידעתי את ראש הממשלה ואת שר הבריאות על המכתב לאוקראינה".

לח"כ זוהר אמר: "מציע לך לחוקק חוק שיגביל את ההפגנות. מה אתה רוצה ממני? אני לא חושש מהתקשורת. אני אומר את דעתי ואני חושב שצריך להגביל כל התקהלות, גם הפגנה יכולה לגרום להדבקה, אבל לי אין כוח לאסור הפגנות".

"ההמלצה לא לחזור ללימודים בערים האדומות לא התקבלה לצערי"

בראיון נוסף הבוקר ל-ynet אמר פרופ' גמזו: "לא שקלתי לסיים את התפקיד אבל לפעמים כשאתה ניצב מול קשיים ועקיצות - יש את המחשבות הללו". עוד הוסיף: "אני מתגעגע לאיכילוב, בוודאי". בהתייחסו לאפשרות שבכל זאת יוטל בקרוב סגר, אמר: "אם ניכנס לסגר - נצא ממנו עם מערכת מתוקתקת".

עוד אמר: "שרי הממשלה לא מפנימים עד הסוף את המורכבות והקושי של המצב, גם של האזרחים, גם של הצורך והדרך להורדת התחלואה בערים וגם הצורך של הציבור לראות פעולות שנועדות להוריד את התחלואה - כי הם נחנקים. אני לא מבין את ההתקפה של ח"כ זוהר. הציבור מצפה להחלטות מורכבות וקשות ולא למתווים. אני לא רוצה לעקוף את הבעיה".

הוא שב וציין כי המליץ לשרים שלא לפתוח בשבוע הבא את שנת הלימודים בערים אדומות, "אבל לצערי היא לא התקבלה".

בהתייחסו ל"פרשת אומן" אמר: "אני לא חושב שהמתקפה של ח"כ זוהר נגדי נעשתה בשליחות ראש הממשלה. נכון שראש הממשלה לא שולל את המתווים שהוצעו על ידי חסידי ברסלב, אבל בסופו של דבר אני זה שמחליט מבחינה מקצועית. אין לי סמכות מלאה והדרך שלי להעביר את שיקול הדעת המקצועי היא לא רק בדרכים הרגילות, אלא גם באמצעות (הפנייה ל) אוקראינה. כך מנהלים את הקורונה - בקשר מדינתי בין גורמי המקצוע".

בהתייחסו למינויה של ד"ר שרון אלרעי, כמחליפתה של ראש שירותי בריאות הציבור לשעבר, פרופ' סיגל סדצקי, אמר גמזו: "שרון אלרעי היא רוח רעננה שעובדת 24/7. לעומת סדצקי, זה תמיד טוב. זה שינוי מרענן של חשיבה טיפה שונה. היא מגלה את המורכבות ויש לה דרייב לכבוש את הנושא הזה של החקירות האפידמיולוגיות. היא לא מרגישה לא בנוח בחיבור הזה ומבלה ימים בפיקוד העורף. זה חיבור שלפני כן לא היה אפשרי".

נושאים קשורים:  פרופ' רוני גמזו,  ח"כ מיקי זוהר,  אומן,  ברסלב קורונה,  הפגנות,  אוקראינה,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
27.08.2020, 10:52

בדיעבד מסתבר שהדרך בה נקט גמזו לפנות ישירות לנשיא אוקראינה (ואני ממש לא בטוח שזה נעשה בלי הסכמה בשתיקה של נתניהו) התבררה כיעילה.
אז מוטב שמלכך הפנכה מיקי זוהר יודה לגמזו על שעשה עבורם את העבודה מבלי שיצטרכו להסתכסך עם השותפים הטבעיים שלהם.

אנונימי/ת
28.08.2020, 10:08

למה אתה לא מתייחס לכך שלדבריו "צריך לאסור גם את ההפגנות אבל אין לו כוח".
יש לו כח להילחם בחרדים, בערבים ולא בשמאלנים.
טוב, בעצם, נגדם לאף אחד אין כח.
גם כאן מסתובבים כאלו שהם נגד אוכלוסיות מסויימות

אנונימי/ת
28.08.2020, 10:17

על מי אתה מגן ?

על אלו שלא רק שלא נושאים בעול על כתפינו?!
אלא מכבידים

מגיע פרופ גמזו , שלא רואה מולו ,אלא את הכחדת התפשטות הקורונה !!

לתמוך בו ,לחבק אותו ,לתת לו את הכוחות לא להכנע !!!

אנונימי/ת
28.08.2020, 11:39

עבור המגיב מ 10:08
ראשית, זכותי להתייחס ולהגיב למה שאני רוצה.
לגופו של עניין- זו לא מלחמה. אם אתה רואה באנשים מסוימים אויבים זו הגישה שלך.
אם תעקוב תראה שאחת לכמה זמן מוציאים תקנות/ הנחיות/ צווי בריאות העם לגבי כללי התנהגות ואכיפה. מבחינה חוקית זה אכן לא בסמכותו של רוני גמזו להעביר החלטה שעוצרת הפגנות. דבר כזה צריך להיות ברמת הרשות המבצעת , וגם זה בתקווה שיעמוד במבחן בגץ.

אנונימי/ת
28.08.2020, 23:28

עוף מפה אנונימי נקלה. םה זה לא מקום למאבק שמאל-ימין

אנונימי/ת
30.08.2020, 11:20

צודק 100%
נגד השמאלנים כולם מפחדים לצאת...חחחח...הם המפיצים ביותר את הקורונה...

אנונימי/ת
28.08.2020, 10:13

When you want to shoot shoot dont talk

אנונימי/ת
28.08.2020, 11:42

המשפט הוא:
when you have to shoot , shoot! don't talk

אנונימי/ת
28.08.2020, 10:23

מלכה!!!

אנונימי/ת
28.08.2020, 10:24

בדיוק כמו אמה המנוחה פרופ' מוניס ז"ל אותה זכיתי להכיר מקרוב.

אנונימי/ת
28.08.2020, 10:56

רק אני תוהה איך הוא מספיק גם למנכ״ל את אחד מבתי החולים הגדולים בישראל וגם להיות פרוייקטור ייעודי לקורונה? לא היה הגיוני יותר לתת את התפקיד למישהו שיש לו זמן?

אנונימי/ת
28.08.2020, 11:15

תעשה את זה מהר. לא צריך אותך. יא חתיכת אפס עוכר ישראל שחי עם גויה

אנונימי/ת
28.08.2020, 13:08

על אפך ועל חמתך גמזו ישאר והטיסות לאומן תבוטלנה. אם זה מנחם אותך, אז כרגע אוחנה הורה לא לאכוף את החוק החדש על הפללת צרכני זנות. כך שניתן להסתפק בבנות ישראל ואין שום הכרח לטוס לאוקראינה

היא יהודיה מבטן

אנונימי/ת
28.08.2020, 11:41

הבעיה של הפרופסרים בעלי השמות המשונים היא שלדעתם הנבובה אין חכמים כמותם. איוולת ההתנשאות והניתוק מהעם יותר חמורה משתיקת אוויל אקדמי מהולל

ממשלה שביום הזכרון לחללי צה״ל אסרה על המשפחות השכולות להגיע לקברי החללים, יכולה וחייבת לאסור טיסות לאומן.

אנונימי/ת
28.08.2020, 12:32

מילים כדורבנות!!

אנונימי/ת
28.08.2020, 14:25

כל מילה בסלע!!!

אנונימי/ת
29.08.2020, 23:52

לא די בכך שאסרתם על חסידי ברסלב לפקוד ביום הזכרון את קברי יקיריהם וחבריהם,
כעת לא תאפשרו להם למצוא לפחות מעט נוחם באומן?!
רשעים.

אנונימי/ת
30.08.2020, 01:46

פרסון, למדת דמגוגיה באותה פקולטה שבה למדת כירורגיה?
ביום הזכרון לחללי צה"ל שרר בארץ סגר כללי, חלק ניכר מהמשרדים, מערכת החינוך, התחבורה הציבורית, המסעדות, מקומות הנופש, בתי הכנסת, טיפולים רפואיים אלקטיביים, הכל היה סגור! הורים לא ביקרו את ילדיהם, וילדים לא ראו את הוריהם המבוגרים. אסור היה לצאת מהבית למרחק גדול ממאה מטרים.
אפשר להתווכח האם היה צריך אז לאפשר למשפחות השכולות מה שלא אפשרו לרבים אחרים, ולתת לעליה לבתי העלמין חשיבות רבה יותר מטיפולי פוריות, ניתוחים חשובים ופרנסתם של מליונים. זהו נושא לדיון חשוב וכאוב.
מכאן, ועד הדמגוגיה הטיפשית והלא מכובדת שלך, המרחק ארוך. היום אין שום סגר, וכל הפעילויות שהזכרתי, ועוד רבות, מתפקדות כסדרן. יכולת באותה מידה לכתוב 'ממשלה שבמבצע קדש אסרה על ערביי המשולש לצאת מבתיהם, יכולה וחייבת לאסור טיסות לאומן'. הלוגיקה דומה מאד.
מה עוד מדהים? שבאתר 'מדעי', שבו חברים 'מדענים', יש גם להקת מעודדים להשאלה לשטויות כוזבות מהסוג הזה. מביך.

אנונימי/ת
30.08.2020, 07:20

אבל זו בדיוק הנקודה. שבסופו של דבר הממשלה לא אסרה על יציאה לאומן. מי שאסר זה ממשלת אוקראינה על כניסת תיירים

אנונימי/ת
28.08.2020, 12:36

על הרשויות להוציא תקנה שכל מי שידבק בקורונה כתוצאה מהפרת הוראת משרד הבריאות ישא בהוצאות הטיפולים הרפואיים ולא יזכה למימון הוצאות הרפאיות מכל גוף שהוא כולל ביטוח בריאות וכיוצ"ב ! ... בטוחני שכל אחד יחשוב פעמיים לפני אי עטיית מסיכה או התקהלות בניגוד להנחיות.

אנונימי/ת
29.08.2020, 23:16

מסכים לגמרי! כנ"ל לגבי המפגינים ברחבי הארץ

28.08.2020, 13:55

כל הכבוד לפרופסור גמזו.שעומד על עקרונותיו המקצועיים.חזק ואמץ

אנונימי/ת
29.08.2020, 13:00

גמזו יקירי
עזוב את הג'וב הזה .
היית מנכ"ל משרד הבריאות אתה מנהל איכילוב .
לקחת על עצמך תפקיד שלא תוכל להצליח בו . כנגד גדודי החסידים אתה אבוד, כנגד מושבות הערבים אין לך מילה , כנגד מיקי מכלוף זוהר אתה אבוד מראש.
אם תצליח נתניהו ביביהו ייקח את כל הקרדיט לעצמו , אתה אולי תופיע עם מסיכה מאחורי גבו ( ואינך גבה קומה כידוע) אם תיכשל יחגגו עליך במקרה הטוב ואולי אפילו ילחצו עליך לפרוש מניהול איכילוב (כדי למנות מלחך פינכה זמני חדש , עד שגם חינו יסור מפני השלטון)
עזוב הכל ותן לממשלה הכושלת להיכשל, ובכך אולי תוכיח: גם שיש לך אופי ואינך מלחך פינכה כמו ראש המלל או ראש הקואליציה או השר לביטחון הפנים או ההוא אמסלם (שר למה?) . עזוב הכל, תתרכז במה שאתה טוב - ניהול איכילוב, ותן לאלה הפוגעים כל כך בשמך הטוב והמסרסים אותך כל כך באלגנטיות, לשבור את הראש בעצמם ולבדם. אינני מזכיר את רוה"מ החליפי כי הוא לא באמת קיים, איך אומרים, הוא מת אבל הוא עוד לא יודע את זה.
אפרסם את תגובתי זו בעילום שם כי אחרת משטרת המחשבות תגיע אלי אישית כמו אל כל מביעי הדעה המנוגדת לשלטון

צודק בכול מילה. לולא מודעותי למגבלות רהיטות הביטוי שלי, הייתי בטוח שאני כתבתי את שפרסמת. כבוד!!!

אנונימי/ת
31.08.2020, 18:22

נחישותך ורצונך העז לסייע, לפתור, להמעיט, להשתלט על הקורונה מוצגות לא פעם ולא פעמיים. אבל...... וזהו האבל הגדול שהוא גם התהום והתופת אליה הגענו כולנו)-: יש 52 ייצורים שמגדירים עצמם ״ נציגי ציבור״ והם כולם כנופיית פשע, שחיתות ואגואיזם אחד גדול!!! על כך כולנו משלמים!!! בנוסף, העם לא ממושמע וחצוף! ומי שמשלם על כך הם אזרחים אחרים שכן מקפידים. יש עוד הרבה מה לרשום אך הנקודה שלשמה אני רושמת היא : תתפטר! חווית משהו לא קטן בעברך והסטרס הזה לא שווה שתשלם בחייך בגלל חבורת פשע שרואה רק את עצמה ולא מעניין אותה שום דבר ובטח לא הקורונה. מה שחשוב להם זה הכסף שלהם, לרצות את החרדים, להגן על הדיקטטור שמקומו בכלא מזמן ו״לחסל״ כאן אזרחים בכל דרך שהיא.......
תחשוב על כך! תקשיב לחבריך למקצוע שרושמים לך את זה גם כן!