קורונה בישראל

נתניהו: "ישראל תיכנס למצב קשה יותר כשיהיו 900-800 חולי קורונה קשים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לשיתוף הפעולה בינו לבין פרויקטור הקורונה ותיאר את עבודתו של גמזו כ"טובה ומסתדרת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בבית ספר בירושלים. צילום: מרק ישראל סלם/ פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (ב') לאחר ישיבת קבינט הקורונה כי "ישראל תיכנס למצב קשה יותר כשיהיו 900-800 חולי קורונה במצב קשה וכעת מספרם הוא כמחצית מזה".

נתניהו הביע תמיכה בצורך באינדיקטור מרכזי יותר והוסיף: "צריך גם להסתכל על רמת התחלואה והתמותה על פי המצב במדינות אחרות". הוא טרח לומר כי העבודה מול פרופ' גמזו "טובה ומסתדרת ו(כי הוא) איננו עובד עם חשש מהתפטרותו (של גמזו) ועובד עימו בשיתוף פעולה".

במאמר מאת עמוס הראל המתפרסם הבוקר ב"הארץ" , נאמר בין השאר: "יחסי הכוחות בין נתניהו לגמזו מורכבים. גמזו היה מינוי של נתניהו עצמו ואילו משרד הבריאות הפך כל כך שולי בתמונת הקורונה מאז מינוי הפרויקטור, עד שראש הממשלה כבר לא יוכל להסתתר מאחורי כתפיו הצרות של השר יולי אדלשטיין. מנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, אפילו מצא זמן להצטרף לנסיעת המשלחת הישראלית לאבו דאבי, כאילו שהטיפול בקורונה כבר הוכתר בהצלחה.

"מגמזו יהיה לנתניהו יותר קשה להיפטר, בלא לספוג נזק היקפי. הבעיה של ראש הממשלה מול הפרויקטור טמונה ברמת האמון הציבורית הנמוכה בצעדי הממשלה, אחרי חצי שנה של זגזוגים, סטנדרטים כפולים ושגיאות. אם תהיה התפטרות של גמזו, שנדמה כי הוא עדיין זוכה לאהדה בציבור, היא עלולה לרסק כליל את שאריות התמיכה של דעת הקהל במדיניות המאבק בקורונה. בעיקר, היא תעמיד בסימן שאלה גדול את מידת הציות של האזרחים להנחיות".

נושאים קשורים:  ראש הממשלה בנימין נתניהו,  פרופ' רוני גמזו,  קורונה,  קבינט הקורונה,  תחלואה,  חדשות
תגובות