מחקרים COVID-19

מדוע גברים נמצאים בסיכון למחלת קורונה קשה יותר מנשים?

מחקר חדש מסביר מה גורם להבדל בחומרת מחלת הקורונה בין גברים לנשים ומציע לבחון שימוש בנוגדי טסטוסטרון בטיפול במחלה

גברים, נשים ונגיף הקורונה. אליולסטרציה

במאמר שפורסם אתמול (ג') בכתב העת המדעי Frontiers על ידי קבוצת חוקרים מאוניברסיטאות בקליפורניה ועבר ביקורת עמיתים, בין היתר על ידי פרופ' יהודה שונפלד מבית החולים שיבא, מוצגים שלושה מנגנונים המסבירים את השוני בהשפעת נגיף הקורונה על גברים ונשים, כאשר בגברים קיים סיכון גבוה יותר לסיבוכים ולמוות לעומת נשים.

שלושת המנגנונים המתוארים במאמר קשורים להורמונים הגבריים והנשיים, והחוקרים מצביעים על קשר הורמונלי ישיר המשליך על יכולתו של הנגיף לחדור לתאים ולחולל בו נזק. עוד מציינים החוקרים כי נמצא שחולי סרטן פרוסטטה המקבלים טיפולים נוגדי טסטוסטרון מוגנים יותר מהנגיף, ועתה מתקיימים מחקרים לבדוק את השפעת תרופות נוגדות טסטוסטרון נגד הקורונה.

עד שיהיו יותר תשובות לשאלות על יעילות נוגד-טסטוסטרון בטיפול בקורונה, מציעים החוקרים להתמקד במאכלים המווסתים או מורידים את רמות הטסטוסטרון בגוף. אלה כוללים כורכומין, ליקופן (הנמצא ברמות גבוהות בעגבניות) וקפסאיצין - הרכיב החריף בפלפל חריף. לדברי החוקרים, מאכלים אלה ידועים ביעילותם במניעת סרטן פרוסטטה, ולכן ייתכן שיסייעו גן במניעת התפתחות covid-19.

משה רוגוזניצקי, מנכ"ל מכון MEDINSIGHT, מומחה בשינוי התוויות של תרופות, מעריך כי שימוש בתרופות נוגדי טסטוסטרון הוא בשלב זה צעד מעט קיצוני. "תרופות אלו באות עם תופעות לוואי משלהן, ובמיוחד סיכון לגרימת קרישיות יתר, דבר אשר גם כך מאפיין את מחלת הקורונה". מאידך הוא אומר: "החומרים התזונתיים שהציעו החוקרים הם בטיחותיים לשימוש ואף נוגדים היווצרות קרישים".

נושאים קשורים:  19-COVID,  טסטוסטרון,  חדשות,  משה רוגוזניצקי,  קורונה,  מחקרים
תגובות