מינויים

פרופ' עמית שגב מונה לנשיא נבחר של האיגוד הקרדיולוגי בישראל

פרופ' שגב, מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי שיבא: "זהו כבוד גדול עבורי - נשיא האיגוד הקרדיולוגי הוא פסגת העשייה הציבורית עבור חולי הלב ועבור רפואת הלב"

פרופ עמית שגב, יו"ר האיגוד הקרדיולוגי בישראל, מנהל מערך הלב ב"שיבא". צילום: דוברות בית החולים

פרופ' עמית שגב, מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, מונה לנשיא נבחר של האיגוד הקרדיולוגי בישראל. האיגוד הקרדיולוגי הוא האיגוד המקצועי הרשמי של הקרדיולוגים בארץ ופועל למניעת מחלות לב, קידום ידע מקצועי ומדעי, העלאת המודעות לשמירה על בריאות הלב, ייזום מפגשים מדעיים ועדכונים שוטפים וטיפוח דור העתיד של הקרדיולוגים.

פרופ' שגב, מומחה לצנתורים ולקרדיולוגיה פולשנית, הוא בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון (1990-1984). את ההתמחות ברפואה פנימית ובקרדיולוגיה עשה במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא (1996-2002) ותת התמחות בקרדיולוגיה פולשנית בבית החולים St. Michael's, אוניברסיטת טורונטו, קנדה (2002-2004). הוא שירת כרופא גדודי וחטיבתי בצה"ל, מפקד מרכז רפואי גולן (1991-1996). בשנת 2010 מונה למנהל שירות צנתורי לב ב"שיבא" ומאז שנת 2016 מכהן כמנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי בתל השומר.

הוא נחשב לחלוץ הגישה של צנתור דרך שורש כף היד וחלוץ הטיפול המילעורי ביתר לחץ דם ריאתי על רקע תסחיפים כרוניים. הוא זכה במענקי מחקר רבים, כולל באוניברסיטת טורונטו, בפרס למצוינות בקרדיולוגיה ע"ש מירובסקי מטעם האיגוד הקרדיולוגי בישראל (2018) ובפרס הצטיינות במחקר של Heart and Stroke Foundation of Canada.

הוא פרופסור חבר בחוג לקרדיולוגיה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב וזכה בתואר מורה מצטיין של הפקולטה לרפואה מספר פעמים. לפרופ' שגב יותר מ-150 מאמרים מדעיים בספרות הרפואית והוא מוזמן להרצות בכנסים בינלאומיים בתחומו באופן קבוע. תחומי המחקר שבהם הוא עובד: ביולוגיה וסקולרית, מחקר קליני בתחום מחלת לב כלילית חדה, המודינמיקה והשתלות מסתם בצנתור.

לאיגוד הקרדיולוגי 12 חוגים (Working Groups) באמצעותם מקיים האיגוד פעילות מדעית ענפה וחברים בו, בין היתר, ד"ר אבישי גרופר – יו"ר החוג לאי ספיקת לב, פרופ' איסי ברבש – יו"ר החוג לקרדיולוגיה פולשנית, פרופ' רואי ביגל – יו"ר החוג לטיפול נמרץ לב, ד"ר אפרת מזור – יו"ר החוג למומי לב במבוגר, פרופ' מיכאל שכטר – יו"ר החוג לאפידמיולוגיה ומניעה, ד"ר יפים ברודוב – מזכיר החוג לדימות הלב וד"ר אמתי שגב – יו"ר חוג הקרדיולוגים של המחר.

פרופ' שגב אמר עם מינויו: "תחום הקרדיולוגיה נמצא בחזית הרפואה המודרנית, בחזית הטכנולוגיה, בחזית הקלינית ובחזית העשייה. נשיא האיגוד הקרדיולוגי הוא פסגת העשייה הציבורית עבור חולי הלב ועבור רפואת הלב. זהו כבוד גדול עבורי לייצג את הקרדיולוגיה הישראלית ברמה הארצית מול משרד הבריאות וגופים אחרים וברמה הבינלאומית מול איגודים אירופאיים ואמריקאיים".

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא, הוסיף: "פרופ' עמית שגב מייצג דור של רופאים המקדישים את חייהם לקידום הרפואה ולעיצוב פניה. זוהי גאווה גדולה למרכז הרפואי שיבא שפרופ' שגב נבחר לעמוד בראש האיגוד הקרדיולוגי ואני בטוח כי הוא יוביל את תחום הקרדיולוגיה לשיאים חדשים".

נושאים קשורים:  פרופ' עמית שגב,  איגוד הקרדיולוגיה,  מינוי,  קרדיולוגיה פולשנית,  צנתורים,  חדשות,  פרופ' יצחק קרייס,  בית החולים שיבא
תגובות

ברכות עמית