COVID-19 בישראל

מבצע החיסונים למרותקי בית יחל בשבוע הבא

אחיות קופות החולים בשיתוף מד"א יעברו מבית לבית ויחסנו את מי שאינם יכולים להגיע למרפאות ולמרכזי החיסונים

חיסון לקורונה בבית. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

לאחר התייעצות בין שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ומנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי, הוחלט לפתוח מתווה של חיסון מרותקי בית בביתם. מבצע החיסונים למרותקי בית יחל בשבוע הבא, כאשר מחר (ה') צפוי להיערך פיילוט לחיסון מרותקי בית בביתם.

מרותקי בית יתחסנו במזרק בודד, על פי פיתוח ייחודי של אגף הרוקחות במשרד הבריאות עם חברת פייזר. החיסון יבוצע על ידי אחיות קופות החולים בשיתוף מד"א, שיבצעו את הניוד. הצוותים המשותפים יעברו בתיאום מראש מבית בית ויחסנו.

בישראל יש כ-105 אלף מרותקי בית. עד כה למעלה מ-77 אלף מהם (כ-75%) חוסנו בדרכים שונות, בעיקר באמצעות הבאתם באמבולנס למרפאת חיסונים.

שר הבריאות אדלשטיין: "כפי שהתחייבנו מההתחלה - אין אזרח בישראל שירצה להתחסן ולא יוכל. אני שמח שנמצא הפתרון גם למרותקי הבית שאין ביכולתם להתנייד למרפאת החיסונים, גם כאשר הם מקבלים סיוע לכך. אני מודה לקופות החולים על המאמצים העילאיים שהם עושים כדי שאיש לא יישאר מאחור".

פרופ' לוי הוסיף: "במסגרת מבצע החיסונים היה ברור כי מרותקי הבית הם אוכלוסיה מיוחדת, מרביתם בגילאים מבוגרים עם מחלות קשות. בעזרת קופות החולים ובעבודה הראויה להערכה, הקופות הגיעו לבתים וניידו את מרותקי הבית למרכזי חיסון וכך חוסנו מעל 70% ממרותקי הבית.

"עבור מי שאינם יכולים לעזוב את בתיהם פותחה השיטה ובאמצעות אנשי מד"א ואחיות קופות החולים יגיעו לחסנם בבתיהם. כך נוכל לחסן את שאר מרותקי הבית ולעמוד במשימה לחסן למעלה מ-95% מבני 50 ומעלה".

נושאים קשורים:  מרותקי בית,  חיסון לקורונה,  חדשות,  19-COVID,  מד"א,  אחיות
תגובות